Prienų „Ąžuolo“ progimnazija dalyvavo tarptautiniame Erasmus+ projekto susitikime Ispanijoje
Sausio 16 – 20 dienomis Erasmus+ projekto „Gerinti mokymą ir pasiekti rezultatus per įtraukųjį ugdymą“ mokymo ir mokymosi veiklos vyko Torremolinos mokykloje, saulėtoje Ispanijoje, Viduržemio jūros pakrantėje. Lietuvą atstovavo mūsų progimnazijos 9 žmonių komanda.
Pirmoji veiklų diena buvo organizuota mokykloje. Stebėjome vaikų paruoštą sveikinimo programą: tradicinį mokinės atliekamą flamenko šokį, klausėmės muzikinių kūrinių bei girdėjome puikią direktorės pasveikinimo kalbą. Buvome nustebinti labai įdomiomis dirbtuvėmis, kur fizikos mokytojas paaiškino, kaip mūsų smegenys reaguoja į skirtingas spalvas, kas jas atspindi ir kas absorbuoja. Tai buvo tikras spalvų ir dūmų festivalis. Pasivaikščioję ir papietavę mokykloje, kiekvienas turėjome progą pademonstruoti savo meninius sugebėjimus tapybos akvarele dirbtuvių metu. Piešėme bandydami atkartoti originalų paveikslėlį. Pasirodo tai visai nelengva. Susipažinę su mokiniais ir projekto mokytojų komanda, ir sužinoję daugiau apie mokyklą, antradienį vykome į Granadą. Ten lankėmės Alhambros rūmuose, kur, nepaisant subjurusio oro, netekome žado matydami preciziškai išskaptuotas detales, pasigrožėjome rūmų didybe, joje esančiais ir saugomais, nacionaline vertybe laikomais meno kūriniais. Įspūdį paliko ir kruopščiai prižiūrėta aplinka. Vakare pilni įspūdžių grįžome į Torremolinos. Trečiadienį mus svetingai priėmė savivaldybėje, susipažinome su švietimo skyriaus vedėju, pasikeitėme dovanomis ir buvome pavaišinti tradiciniu desertu „čiuromis“ su šokoladu. Po to ramiame ir įspūdingame botanikos sode Molino del Inca stebėjome, kaip yra auginami ir dresuojami plėšrieji paukščiai, kurie yra išgelbėti, rasti ar užauginti nuo mažens. Popietę praleidome pasivaikščiodami saulėtomis gatvėmis ir pajūriu. Ketvirtadienį metro traukiniu nuvykome į Malagą. Apsilankėme rankų darbo ir amatų muziejuje bei meno galerijoje. Pietavome kavinėje Malagos uoste, kur matėsi daugybė prabangių jachtų ir kruizinių laivų. Paskutinioji susitikimo diena taip pat buvo pilna veiklų ir įspūdžių. Ją praleidome mokykloje. Rytą pradėjome mokydamiesi tradicinių šokių, bandėme kurti muziką „grodami kūnu“, pajausdami ritmą. Išdeginome tikrai nemažai kalorijų. Vėliau klausėme šunų dresuotojo paskaitos, kuris pristatė terapinius šunis, kurie dirba mokykloje su negalią turinčiais mokiniais. Sužinojome, kuo skiriasi terapiniai šunys nuo šunų asistentų. Pamatėme veiklas, kurios atliekamos su gyvūnais. Dar vienas įdomus dalykas – mokykloje yra įkurtas sodas – daržas, kuriame auginamos įvairios daržovės, prieskoninės žolelės ir kt. Visa tai prižiūri patys mokiniai , vadovaujami p. Karlos. Jei mokinys netinkamai elgiasi, nėra motyvuotas, ar turi emocinių problemų, mokytojas drąsiai siunčia jį padirbėti į daržą. Kaip pasakojo mokytojai, tai puiki priemonė nuraminti ar net motyvuoti vaikus. Mūsų projekto dalyviai taip pat turėjo progą išbandyti, kaip reikia prižiūrėti daržą ir kam skirtas vienas ar kitas įrankis.
Savaitė prabėgo greitai ir turiningai. Į Lietuvą grįžome pilni įspūdžių, džiaugėmės matytais vaizdais, girdėtais pasakojimais, pasidalinome patirtimi, pasišildėme saulėje, klausėmės bangų ošimo. Tikimės, kad tai ką matėme ir girdėjome galėsime pritaikyti savo darbų praktikoje.
Sonata
Prienų „Ąžuolo“ progimnazija dalyvavo tarptautiniame Erasmus+ projekto susitikime Rumunijoje
Spalio 10-14 d. Prienų „Ąžuolo“ progimnazijos direktorė Irena Tarasevičienė, anglų k. mokytoja Sonata Pikienė ir projekto koordinatorė Adelė Berezovskaja dalyvavo tarptautiniame Erasmus+ projekto „Improve teaching and achieve results through Inclusion“ susitikime, kuris įvyko koordinuojančioje projektą Rumunijos Ramnicu Sarat mokykloje. Veiklos ir susitikimas buvo skirtas tik mokytojams plėsti jų kompetencijas, palyginti švietimo problemas, pasidalinti patirtimis ir giliau pažinti vietos istorinį ir kultūrinį paveldą.
Vizito metu buvome šiltai priimti mokyklos ir miestelio bendruomenės. Mokyklos mokiniai surengė masinę aktyvią pertrauką mokyklos stadione. Pasipuošę uniformomis, pašoko šokį, kurį buvo tikrai malonu stebėti. Mokyklos direktorė, meras, mokyklos projektus prižiūrintys ir koordinuojantys miestelyje veikiančio Europos jaunimo centro vadovai taip pat atvyko pasveikinti delegacijų iš Ispanijos, Portugalijos, Turkijos ir Lietuvos. Po pietų buvome pakviesti apsilankyti Europos jaunimo centre, čia diskutavome apie vykdomų Erasmus+ projektų prasmę ir naudą mokyklos patrauklumui, mokinių mokymosi motyvacijos gerinimui. Centro vadovai dėkojo šalių projekto koordinatoriams-mokytojams už pastangas rengiant projektų paraiškas ir įgyvendinant projektines veiklas kartu su savo mokyklų mokiniais. Miestelio meras šiltai priėmė delegacijos narius savivaldybės tarybos salėje, pristatė vietinį regioną.
Koordinuojanti mokykla popietėje vietiniame kultūros centre suorganizavo tris valandas trukusius mokinių muzikinius pasirodymus. Vaikai šoko tautinius, modernius šokius, dėvėjo tautinius kostiumus, dainavo, demonstravo iš antrinių žaliavų sukurtus kostiumus. Įsitikinome, kad mokykla turi daug mažųjų talentų. Projekto koordinatoriai parengė turiningas ir naudingas veiklas ir ekskursijas. Visiems patiko praktinės veiklos, skirtos dėmesio ir kūrybiškumo lavinimui, kurias išbandėme apsilankę „The Cherry teenagers“ dramos studijoje. Tokių veiklų pavyzdžius tikrai taikysime dirbdami su savo mokiniais.
Antradienį keliavome į Brailos miestelį. Brailoje saulėtą popietę pasivaikščiojome prie Dunojaus upės. Gidė papasakojo apie miesto istoriją, įvardijo, kokią svarbią reikšmę turi daugelis Brailos pastatų ir kokie žmonės ten gyveno.
Trečiadienis buvo skirtas susipažinti su Rumunijoje vyravusia architektūra. Ankstų rytą išsiruošėme į Sinaia miestą. Ten žavėjomės nenusakomo grožio neorenesancine Peles pilimi, esančia netoli Karpatų kalnų. Lyginome ją su viduramžiais statyta ir išlikusia, legendomis apipinta, Brano pilimi. Skirtumas – milžiniškas. Abi pilys paliko neišdildomą įspūdį. Grįždami aplankėme ir pasivaikščiojome pačioje Rumunijos širdyje įsikūrusiame Brasov mieste. Aikčioti privertė gotikinė juodosios bažnyčios, arba kitaip vadinamos Šv. Marijos bažnyčios didybė. Tai didžiausia šventykla teritorijoje tarp Vienos ir Stambulo.
Ketvirtadienį šiek tiek pabuvome Bukarešte, apsilankėme garsiajame Zambacciano paveikslų muziejuje. Sužinojome, kokie tai brangūs ir didelę istorinę vertę turintys meno darbai. Vėliau naudingai leidome laiką mokslinių eksperimentų centre, bandėme išmąstyti ir išbandyti kuo daugiau siūlomų eksperimentų, klausėmės fizikos dėsnių susijusių su elektra, stebėjome praktinius bandymus.
Paskutiniosios susitikimo dienos rytą apsilankėme Ortodoksų savanorystės centro įsteigtuose našlaičių namuose, kur su ten gyvenančiais vaikais pynėme draugystės apyrankes, kuriomis prieš išvykdami apsikeitėme. Čia gyvenantys vaikai mums pasirodė labai šilti ir mieli, nesiskiriantys nuo kitų vaikų, bet kiekvienas su savo išgyventa istorija ir patirtimi. Kai kurie iš mūsų delegacijos narių vaikus palikome su ašaromis akyse. Po pietų koordinuojanti mokykla organizavo tarpvalstybines projektines veiklas tema „Kultūrinė ir socialinė tapatybė“. Dirbome tarptautinėse komandose, kūrėme veiklas mokiniams pagal grupėje pasirinktą vertybę, dalinomės įžvalgomis. Dieną baigėme apsilankymu buvusiame vietiniame, vyriausybei priklausančiame vienuolyne – muziejuje. Muziejaus vadovas ir edukatorius dienos pabaigoje pasiūlė išbandyti stiklo tapybą. Ant kiekvienam padalintų stiklo gabalėlių individualiai tapėme ir sukūrėme bendrą vitražą, atspindintį žmogaus unikalumą ir įvairovę.
Savaitės veiklos buvo puikios, laikas prabėgo nepastebimai, turiningai ir tai, ką sužinojome, panaudosime pamokos patrauklumo gerinimui, mokinių mokymosi motyvacijos stiprinimui.
Erasmus + projekto „Art and IT” vizitas Lietuvoje
Kovo 21- 25 dienomis Prienų „Ąžuolo“ progimnazijoje viešėjo svečiai iš Rumunijos, Ispanijos, Turkijos ir Portugalijos. Iš viso atvyko 23 žmonių komanda. Progimnazijos bendruomenė suorganizavo svečiams turiningą ir intensyvią savaitę. Pačią pirmąją dieną svečius pasitikome mokykloje. Muzikos mokytojos parengė pasveikinimo programą. Mergaitės grojo kanklėmis, dainavo dainas. Po pasirodymo visi turėjo galimybę išbandyti keramikos ir lipdymo subtilybes: dekoravo sau šaukštelį, kuris buvo atiduotas jiems kaip dovana. Po sočių pietų miestelio kavinėje dalyviai klausėsi VDU profesorės, sertifikuotos daktarės Airinos Volungevičienės praktinės paskaitos „Skaitmeninio identiteto kūrimas”. Visi mokėsi, kaip apsaugoti savo duomenis naudojantis socialiniais tinklais, keitėsi informacija.
Antradienį svečiai taip pat praleido mokykloje. Pirmąją dienos dalį vaikai dirbo tarptautinėse komandose. Pažiūrėję trumpą Kevin Henkes filmuką, kūrė kuo daugiau žodžių, iš žodžio CHRYSANTHEMUM raidžių kūrė savo vardo korteles ir klijavo vardų diagramą. Rašė padrąsinančias žinutes kenčiantiems nuo patyčių, klijavo bendrą plakatą. Projekto dalyviai mokėsi vėlimo meno. Ant lininės medžiagos kiekvienas išsivėlė darbelį su projekto simboliais. Po darbų ir pietų delegacija pasivaikščiojo po mūsų kurortą Birštoną.
Trečiadienį svečiai praleido Alytuje, mieste, kuriame ir gyveno. Grožėjosi vietiniais parkais bei kita infrastruktūra. Etnografiniame Alytaus muziejuje svečiai stebėjo „Grikio kelią“, skanavo grikinio pyrago ir statė šiaudinius namelius. Smagioji dalis buvo vietiniame teatre, visi turėjo galimybę tapti prie aktoriais, vaidino įvairias situacijas.
Ketvirtadienį didžiulė projekto dalyvių komanda lankėsi laikinojoje sostinėje Kaune. Lėlių teatre žiūrėjome spektaklį „Kudlius ir miško broliai“. Aplankėme lėlių muziejų. Na, ir žinome pasivaikščiojome po Kauno širdį – Laisvės alėją. Grįžę į Prienus, surengėme atsisveikinimo vakarėlį. Šokome liaudiškus šokius, išsidalinome dalyvių sertifikatus, dovanas, suvalgėme projekto tortą.
Penktadienį vainikavo ekskursijos į Trakus ir Vilnių. Apsilankėme šokolado gamyklėlėje, dalyviai turėjo laimės patys pasigaminti įvairių saldumynų, jų įsigyti su nuolaida. Kvalifikuota gidė papasakojo įdomią Vilniaus senamiesčio istoriją, susipažinome su miesto architektūra.
Visą savaitę užsieniečius vaikus lydėjo 7a klasės mokiniai. Dalinosi savo patirtimis ir pomėgiais. Mokytojai diskutavo apie švietimo sistemas, dalinosi darbo metodais ir gerąja patirtimi. Visi projekto dalyviai Lietuvą paliko pilni įspūdžių ir gerų emocijų.
Susitikimas Tuzloje
Vasario 14-15 dienomis Stambule, Turkijos mokykloje vyko tarptautinis projektinis susitikimas. Mus šiltai sutiko mokyklos direktorius ir jau pažįstami mokytojai. Kadangi susitikime dalyvavo mokyklos administracijos atstovai, projekto koordinatorė kalbėjo apie biudžeto valdymą. Suplanuotos veiklos buvo peržiūrėtos, kai kurių vykdymo laikas turėjo būti pratęstas, paskirti nauji terminai. Daug dėmesio buvo skirta veiklų kokybei įvertinti. Projekto koordinatorė pateikė Klausimyno analizę, pabrėždama, kad jame atsispindi reali situacija mokyklose. Susitarėme, kad projekto Facebook puslapyje (atsakinga Ispanijos mokykla) bus įkeliama kiekvienos mokyklos medžiaga. Visi atlikti darbai siunčiami projekto koordinatorei. Šis tarptautinis projekto susitikimas dar labiau sujungė mūsų mokyklas ir bendruomenes bei sukūrė pagrindą būsimiems mobilumams. Jų metu mūsų mokiniai dirbs kartu, atras vieni kitus ir mokysis iš prasmingos patirties. Linkime sėkmės tolimesnėse projekto veiklose.
Tarptautinis projekto susitikimas Stambule
Spalio 17 – 23 dienomis vyko tarptautinis projekto komandų susitikimas Turkijoje. Tuzlos, Stambulo provincijos, DEDE KORKUT vidurinė mokykla priėmė visų projekte dalyvaujančių šalių mokytojų komandas. Projekto veiklose dalyvauja penkios mokyklos partnerės. Plėtojant meninę ir IT kūrybines ir kitas projekte suplanuotas veiklas siekiama: – pagerinti mokinių susidomėjimą ir įsitraukimą į mokymosi veiklas menų ir IT priemonėmis. Susitikimo metu vyko mokymai, klausėme paskaitos, kurioje buvo akcentuota mokytojo ir mokinio geros jausenos svarba ugdymo sėkmei ir geriems rezultatams. Išskirta ir bendradarbiavimo su visa mokyklos bendruomene vystymo, tėvų pasitelkimo organizuojant ugdymą svarba. Lankėmės pamokose. Tuzloje savaitė buvo turininga ir pažintine prasme. Mokykla organizavo išvykas į Žaislų muziejų, aplankytas europinę ir azijinę Stambulo dalis jungiantis tiltas per Bosforo sąsiaurį, Stambulo panorama pasigrožėta iš aukščiausio statinio Stambule Camlica televizijos ir radijo bokšto, kurio aukštis siekia 369 metrus, pasigrožėta vienu žymiausių Stambulo architektūros šedevrų – Šv. Sofijos soboru, kitomis istorinėmis ir architektūrinėmis įžymybėmis. Neišdildomą įspūdį paliko aplankyti Topkapi rūmai. Sugrįžus namo jau planuojami tolimesni projekto darbai.
„Menas & IT – Mokymo gerinimas ir rezultatų pasiekimas per įtraukimą“
Projekto trukmė: 2021-03-01 iki 2023-02-28
Mokyklos:
Scoala gimnaziala nr.1 Ramnicu Sarat – Rumunija, koordinatorė
Agrupamento de Escolas de Idães, Felgueiras – Portugalija
Prienų ,,Ąžuolo“ progimnazija – Lietuva
Ies Concha Méndez Cuesta, Torremolinos – Ispanija
Tuzla Dede Korkut Ortaokulu , Stambulas – Turkija
Projekto struktūra:
Bus 4 semestrai ir perskaitomos 4 knygos; vystomos 4 temos, apimančios įvairias veiklas, susietas su kiekviena tema/knyga.
1 semestras: e Saugumas/internetinės patyčios (2021 m. kovas- rugpjūtis)
Skaitoma knyga: amerikiečių rašytojo ir iliustratoriaus Kevino Henkeso (“Chrizantema” ) Chrysanthemum
Knygą galite perskaityti čia:
https://www.youtube.com/watch?v=7fkR7X4SevE&t=8
2 semestras: Išreišk save! ( 2021 rugsėjo – 2022 vasario mėn.)
Skaitoma knyga: anglų rašytojos ir humoristės Susan LillianTownsend(”Slaptasis trylikamečio Adriano Moulo dienoraštis”) The secret diary of Adrian Mole aged 13
3 semestras: Apimant įvairovę/Apkabink įvairovę (2022 kovo – rugpjūčio mėn.)
Skaitoma knyga: amerikiečių rašytojo Rono Joneso (“Gilės žmonės)”Acorn people by Ron Jones
4 semestras: Socialinės/pilietinės vertybės (2022 rugsėjo – 2023 vasario mėn.)
Skaitoma knyga: Harriet Beecher- Stowe romanas (Harietos Bičer Stou “Dėdės Tomo trobelė) : Uncle Tom’s Cabin
Prioritetai ir temos:
1. Įgūdžių vystymas ir įtraukimas per kūrybiškumą ir menus.
2. Mokomųjų dalykų profilio stiprinimas.
3. Ankstyvo išėjimo iš mokyklos ir nepalankios padėties problemų sprendimas.
Projekto tikslai:
1. Menų ir IT pagalba sukelti susidomėjimą ir įtraukti apie 500 moksleivių, kuriems 10-16 metų.
2. Sukurti įtrauktoms klasėms palankią aplinką, turint omeny socialinius, finansinius, sveikatos, tikėjimo, etninius ir mokymosi skirtumus.
3. Sumažinti projekte dalyvaujančių klasių praleistų pamokų skaičių 10 % pirmaisiais metais ir dar 10 % projekto pabaigoje.
4. Remti ir sustiprinti 45 mokytojų lavinimą IT srityje.
Artimiausi darbai:
1.Įrengiamas Erasmus+ kampelis ir Erasmus+ Dailės lenta/stendas.
2.Kuriamas projekto logotipas.
3.Aptariamas Erasmus + e Dienorštis, apimantis 4 skyrius.
4.Kuriamas klausimynas apie įtraukųjį mokymą.
5.Kuriama projekto Interneto svetainė.
6. Kuriamas projekto e Twinning puslapis.
7.Kuriamas projekto Facebook puslapis.