eTwinning projektas „Pasakos apverstos aukštyn kojomis: pasakų stereotipų apvertimas“
2024 metų spalio pabaigoje mokykloje pradėtas eTwinning projektas „Pasakos apverstos aukštyn kojomis: pasakų stereotipų apvertimas“
Tikimasi, kad šiame projekte mokiniai skaitys savo šalių pasakas ir liaudies pasakas, dalinsis ir pristatys jas savo bendraamžiams naudodami skirtingus Web 2.0 įrankius, analizuos, kaip istorijose vaizduojami stereotipai ir stereotipinis elgesys, o vėliau bandys perpasakoti istorijas įvairiais būdais apversdami ir panaikindami stereotipus. Taip senos istorijos bus peržiūrėtos ir mokiniai supras, kad negalime „spręsti apie knygą pagal viršelį“, kad kiekvienas žmogus turi savo tapatybę ir vertę ir kad visi turime tai gerbti, nediskriminuoti kitų ir nebūti jų šališki, prieš tai nesistengdami jų pažinti ir suprasti.
Dalyvaujančios mokyklos:
Mokykla koordinatorė: Primary school of Agios Nikolaos, Etoloakarnania Greece
Szkoła Podstawowa nr 2 in Ziębice, Poland
Mare de Déu del Carme School, El Prat de Llobregat – Barcelona / Spain
ORHANGAZİ SECONDARY SCHOOL, ANKARA/ TÜRKİYE
2nd Primary school of Palaiokastro, Greece
Prienų „Ąžuolo“ progimnazija
2nd Primary School Of Messolonghi, Greece
Mokyklos pristato savo šalis, miestą ir mokyklą..
https://padlet.com/talesturnedupsidedown/country-town-school-6xu7dv0p9n96gb4c
Mokiniai pasakojo apie save:
https://padlet.com/talesturnedupsidedown/students-presentations-reuqxoh8c8zr3m5e
Mes galėjome matyti savo miestus ir mokyklas interaktyviame GOOGLE žemėlapyje ir sužinoti daugiau apie savo partnerius.
Lapkričio mėnesį kalbėjome apie interneto naudojimą ir mes dalinomės pasiūlymais, kaip saugiai naršyti internete:
https://padlet.com/talesturnedupsidedown/netiquette-internet-safety-rules-behavior-eslv7r6ipq9f3csg
Kūrėme logotipą ir balsavome už labiausiai patikusį:
Labiausiai susitelkę balsavimui buvo Lenkijos mokyklos bendruomenė ir išrinko DI pagalba sukurtą logotipą.
Kiekvienai istorijai yra žodynėlis, kuris skatina bendravimą atliekant veiklas ir padeda išmokti partnerių kalbos žodžius ar frazes. Žodynas yra papildomas kiekvieną mėnesį, kai įkeliama nauja istorija ar pasaka.
https://docs.google.com/document/d/1TiXSCUfJasq1oe7kq91LM0nm7RTNuzTknGOZ9E9qY/edit?usp=sharing
Kiekvieną mėnesį jau perskaitytai savaip pasakai ar istorijai yra sukuriamas naujienlaiškis.
Lapkričio mėn:pasaka „Raudonkepuraitė“ žiūrint per naują objektyvą
Gruodžio mėn: gal tas drakonas iš pasakos „Wawel Dragon“ ir nėra toks blogas:
Sausio mėn: Naujas žvilgsnis į pradinę Kevin Henkes parašytą istoriją „Chrysanthemum“
Vasario mėn: peržiūrėta populiari katalonų istorija „El Patufet“
Rugsėjo 26 dieną visose Europos Sąjungos šalyse yra švenčiama Europos kalbų Diena. Mūsų eTwinning komanda pasidalino su savo kolegomis šventei pasiūlytomis veiklomis:
https://docs.google.com/document/d/1wky_XL6r9hUm-g8812izJoHzTuxReXjpKNKjvZmFQmQ/edit?usp=sharing
Šventės akimirkos ir atliktos veiklos taip atrodo Canva pristatyme:
Žodynėlis yra sukurtas atskirai kievienai istorijai, kuriame rečiau naudojami žodžiai yra išverčiami į šalies partnerės kalbą tam, kad sustiprintų bendravimą tarp dalyvių ir net skatintų vaikus išmokti ar mokytis savo partnerių kalbos žodžius ar frazes.
https://docs.google.com/document/d/1TiXSCUfJ-as-q1oe7kq91LM0nm7RTNuzTknGOZ9E9qY/edit?usp=sharing
Prieš pradedant projektą buvo atlikta mokytojų – dalyvių apklausa tam, kad geriau susipažintumėme, pamatytumėme, kokią patirtį turi kolegos tokiuose projektuose, kokia jų motyvacija ir ko tikisi iš projekto.
Klausimyno nuoroda:
https://forms.gle/ZBZrJpEEjxcxrvs2A
Rezultatai matomi čia:
https://docs.google.com/presentation/d/1HsE0yHuZl3OeoeDEGO3OQLZtgBKLnWF8cpH2Ls9YJRI/edit?usp=sharing
Moksleiviai dalyvavo apklausoje taip pat, norėjome sužinoti apie jų motyvaciją, dalyvavimą ir patirtį panašiuose projektuose.
https://forms.gle/tbSmTUfKCcRNQR279
Rezultatus matome čia:
https://docs.google.com/presentation/d/11uaV-hRfXCqzYxkKefkfQdgaOixkSdjwibFC32-ekGI/edit?usp=sharing
Antrą pasaką- „Wawel Dragon“ – pasiūlė mokykla iš Lenkijos. Mokiniai skaitė pasaką, žiūrėjo video, klausėsi dainelės, kūrė savo „apverstą“ pasaką, žaidė žaidimus. Užduotis matome čia:
https://view.genially.com/671fddf1af643805bb93db7b/presentation-tales-turned-upside-down
Pamokos planą galima atsispausdinti:
Trečia istorija
Mūsų mokykla paruošė veiklas sausio mėnesiui, pateikdama Kevino Henkes „Chrysanthemum“. Veiklos klasėje, buvo pateiktos naudojant Canva:
Jeigu reikėtų atsispausdinti pamokos planą, tai galima rasti Google.doc:
https://docs.google.com/document/d/1I60qwJXBNPb36EAgiqIoTsBx9VQssOFSVLKxRk-zi6o/edit?usp=sharing
Ispanijos mokykla pasirinko istoriją „El Patufet“.
Pamokos planas buvo sukurtas CANVA
Mūsų moksleiviai žiūrėjo video,skaitė pasaką, diskutavo, atsakė į klausimus, žaidė žaidimus ir kūrė savo pasakos variantus. Buvo įdomu.
Mokytojų susitikimai nuotoliniu būdu organizuojami susikaupus įvairiems klausimams, kurių aptarimui patogesnis gyvas bendravimas.
Moksleivių nuotolinio susitikimo metu jie trumpai prisistatė, pamatė vieni kitus. Mūsų vaikams tai buvo pirmas kartas, kai jie kalbėjo anglų kalba viešai. Sakė, kad tai buvo jaudinanti patirtis.
Pagalvojome, kad būtų įdomu apsikeisti Kalėdiniais atvirukais ir sveikinimais, Veikla mokiniams patiko – buvo įdomu gauti,gaminti atvirukus, rašyti sveikinimus ir siųsti juos paštu.
Veikloms atlikti naudojame įvairius Web įrankius:
Mūsų pasakos/istorijos
Graikijos mokyklos parinko pasaką „Raudonkepuraitė“,įkėlė užduočių planą, naudojant genially:
https://view.genially.com/67128eeb712b6326bf517894/presentation-genial-storytale-presentation
Užduotis galima rasti ir Google docs. Jeigu reikia, galima atsisiųsti:
https://docs.google.com/document/d/13ZR-e1lzfAj-gSFwyf1n693wVlsz9ORNtpz-YvmwWtg/edit?usp=sharing
Balandžio 3 dieną 7b klasės moksleiviai dalyvavo eTwinning projekto „Tales turned upside down: reversing stereotypes in fairy tales“(„Pasakos apverstos aukštyn kojomis: pasakų stereotipų apvertimas“) nuotoliniame susitikime, skirtame pasitikrinti, kaip skaitėme ir įsiminėme partnerių sukurtas pasakas – veikėjus, veiksmo erdves ir pakeistus įvykius. Graikijos mokykla-koordinatorė pasiūlė tai atlikti pasitelkus Kahoot žaidimą.
Septintokai pirmą kartą dalyvavo tokioje nuotolinėje eTwinning konferencijoje, kurios metu jie pamatė vaikus iš kitų šalių. Radvilė sako, kad nors ir buvo kiek triukšminga, bet buvo įdomu. Dovydui patiko, nes tai buvo kiek kitokia pamokos dalis, jis pamatė vaikus ir net girdėjo juos! Gabija mano, kad video pamoka motyvuoja mokytis anglų kalbos ir yra įvairesnė. Laurynas apgailestavo, kad susitikimas tęsėsi tik pusę pamokos, bet jam labai patiko, vaikai tokie pat. Dorotėją nustebino tai, kaip kūrybingai mokiniai pakeitė pasakas ir jai patiko Kahoot žaidimas. Visi mokiniai sutiko, kad jie sužinojo daugiau apie eTwinning programą, kuri suteikia galimybę mokiniams tobulėti ir bendradarbiauti su bendraamžiais iš kitų šalių.
Sonata Pikienė, Adelė Berezovskaja
Balandžio 24 dieną vyko nuotolinis mokytojų susitikimas eTwinning projekto „Tales turned upside down: reversing stereotypes in fairy tales” – “Pasakos apverstos aukštyn kojomis -stereotipų apvertimas pasakose” veiklų apžvalgai ir aptarimui. Mūsų mokyklą atstovavo Sonata Pikienė ir Adelė Berezovskaja. Projektas baigiamas gegužės mėnesio 30 dieną, tai susitarėme, kad sujunksime visus projekto rezultatus į „Genially“ pristatymą, o paskutinis mėnuo bus skirtas kūrybiniam rašymui. Visos mokyklos prisidės prie bendros istorijos kūrimo.Kiekviena mokykla parašys dalį istorijos pasitelkdama vaizduotę ir naudodama ankstesnių istorijų personažus. Ją paskelbs ir išplės per veiklas, kurioms reikės naudoti „Web 2.0“ įrankius. Kartu sukursime skaitmeninę istoriją „Google“ dokumentuose ir ją išplėtosime kūrybine veikla:
Siužeto iliustracijos ir el. knygos kūrimas
„YouTube“ vaizdo įrašų kūrimas
Dainų kompozicija ir atlikimas
Teatro eskizo vaizdo įrašas (viena scena)
Podcast’as (viena arba dvi scenos)
Plakato dizainas
Internetinis viktorinos žaidimas
Pamokos planas:
https://docs.google.com/document/d/1_1vQtOGr7i2gskzfPbVrsIgHl_nX-gDTJmVP9kjJGWs/edit?usp=drive_link
Gegužės 12 dieną, 6 b klasės mokiniai turėjo tęstinę netradicinę anglų kalbos pamoką, skirtą kūrybiniam rašymui. Pasitelkdami vaizduotę ir naudodami ankstesnių istorijų personažus, jie tęsė kitų mokyklų parašytą istoriją. Tai yra viena iš baigiamųjų eTwinning projekto „Tales turned upside down: reversing stereotypes in fairy tales” – “Pasakos apverstos aukštyn kojomis – stereotipų apvertimas pasakose“ veiklų .Mokiniai dirbo grupėse. Pirmiausia mokytoja Sonata padalino Graikijos, Turkijos ir Ispanijos mokyklų sukurtas istorijas, paskui mokiniai perskaitė, išsiaiškino nežinomus žodžius , o tada jau kūrė istorijos tęsinį ir pasipylė minčių lietus – apie skraidantį kilimą ir elfus, apie milžiną ir saldainių žemę ir t.t.Istoriją toliau tęs Lenkijos mokykla,o pabaigą sukurs Graikijos vaikai. Nekantriai lauksime, kuo baigsis istorijos personažų kelionė į užburtą mišką. Darbas pamokoje vyko sklandžiai ir kūrybingai. Vaikai pagilino anglų kalbos žinias, praplėtė savo kūrybines kompetencijas, gražiai tarpusavyje bendravo, skaitė tekstus ir pagerino savo kritinį mąstymą.
S.Pikienė, A.Berezovskaja
eTwinning projektas „Mūsų kultūros žemėlapis“
Projektas pradėtas 2023 m. spalio 28 d. Projekte dalyvauja 2 Graikijos mokyklos,1Italijos mokykla,1 mokykla iš Ispanijos ir Prienų „Ąžuolo“ progimnazija.
Šis projektas leis vaikams suprasti, kad jie gyvena daugiakultūrėje Europoje, ir sužadins jų smalsumą naujiems dalykams. Jie taip pat išmoks vertinti kitas kultūras, tradicijas ir žmones. Projektas leidžia jauniems europiečiams augti kartu ir jautriai bei pagarbiai suprasti vieni kitus.
Tikslai:
Sužinoti apie įvairių šalių svarbiausius istorinius paminklus;
Kovoti su išankstiniu nusistatymu ir baimėmis, kurias galėjo pajusti vaikai.
Dirbti kartu ir skirstyti užduotis bendram tikslui.
Supažindinti su žiniatinklio 2.0 įrankių naudojimu.
Keistis patirtimi, papročiais ir tradicijomis.
Darbo eiga
1 skyrius: Mūsų dalyviai, mūsų mokyklos, mūsų miestai, mūsų šalys
Mūsų logotipai, ledo laužymo veikla, naudojimasis internetu
2 skyrius: Vietos istorijos paminklo pristatymas
3 skyrius: Mitai ir pasakos apie paminklą
4 skyrius: Meno paroda įkvėpta paminklo
5 skyrius: Sklaida
Tikėtini rezultatai. Laukiami produktai yra skaitmeniniai pristatymai ir el. knygos, kurios bus dalijamasi ir platinamos bendruomenėje