Vizitai

Susitikimu Ispanijoje pradedamas daugiašalės Comenius partnerystės projektas

Mokinių rudens atostogų savaitę ,,Ąžuolo“ progimnazijos direktorė Irena Tarasevičienė, ir mokytojos Adelė Berezovskaja bei Dovilė Šatienė praleido Ispanijoje. Valladolid miesto  Ceip Narciso Alonso Cortes pradinė mokykla organizavo pirmąjį Comenius projekto ,,WATER*WISE – enjoy, understand, value“ (,,Vanduo – mėgaukis, suprask, brangink“ ) kontaktinį susitikimą. ,,Ąžuolo“ progimnazija – šio projekto dalyvė. Be jos projekte dalyvauja dvi mokyklos iš  Vokietijos ir po vieną iš Lenkijos, Čekijos,  Suomijos bei minėtoji mokykla iš Ispanijos.

Susitikimo metu visų projekte dalyvaujančių  mokyklų mokytojų komandos patikslino projekto veiklas, vizitų atskirose šalyse datas, aptarė veiklų ir vizitų vykdymo  organizacinius klausimus, o taip pat turėjo puikią progą susipažinti su Ispanijos didinga istorija, įspūdingu kraštovaizdžiu, unikalia šalies kultūra. Aplankyti Segovijos ir Valladolido miestai,  susipažinta su Ispanijos tradicijomis, tautiniu paveldu, mokyklinio darbo ypatumais.
Šio projekto vykdymui Švietimo mainų paramos fondo Nacionalinė agentūra  paskyrė progimnazijai 21 tūkstančio eurų dotaciją. Projektas tęsis iki 2015 m. liepos 31 dienos.

Projekto tema – vanduo, jo svarba, reikšmė mūsų gyvenime. Pagrindiniai tikslai: bendradarbiavimas Europos bendruomenėje, kur mes visi atsakingi už bendrus išteklius; apsikeitimas informacija apie savo kultūras ir supančią aplinką; vandens tyrimų organizavimas, jo sudėtingumo įvairiose būsenose, unikalumo, svarbos žmogaus gyvenimui aiškinimasis; dalyvavimas sportinėse ir kūrybinėse veiklose, kur vanduo vaidina svarbų vaidmenį; užsienio kalbų gilinimas.

Projekto vykdymui ,,Ąžuolo“ progimnazija subūrė komandą iš mokytojų ir mokinių, kuriai teks sukurti projekto LOGO, parengti receptų knygą, paaiškinant, koks kiekis vandens sunaudojamas gaminant, stebėti įvairias vandens būsenas skirtingais metų laikais, ieškoti duomenų apie vandens vaidmenį įvairioms veikloms Prienų rajone. Komanda organizuos įvairių istorijų apie vandenį rašymą, fotografuos vandens spalvas, paruoš klausimyną, atspindintį mokinių įgytas žinias apie vandenį, sukurs kalendorių, propaguos saikingą vandens naudojimą ir ekologinių problemų sprendimą. Visos projekto veiklos nuotraukose, filmuota medžiaga, aprašomuoju būdu bus talpinamos progimnazijos internetinėje svetainėje, projekto stende.

Projekto nauda progimnazijos bendruomenei didžiulė: mokiniai turės progą pažinti projekto šalių jaunimo gyvenimą, išmoks vertinti ir suprasti šalių išskirtinumus, tobulins anglų kalbos žinias, susiras draugų, išplės geografines, istorines, etikos dalyko žinias, ugdysis kūrybiškumą ir pilietiškumą. Mokytojai gilins užsienio kalbos žinias, turės galimybę susipažinti su Lenkijos, Čekijos, Vokietijos ir Suomijos švietimo sistemomis, integruos projektines veiklas savo ugdomuosiuose dalykuose.

                                                             Irena Tarasevičienė, ,,Ąžuolo“ progimnazijos direktorė

Adelė Berezovskaja, anglų kalbos mokytoja, projekto vadovė

Comenius projekto susitikimas Čekijoje

 

 

 

 

Ąžuolo“ progimnazija vasario 28 – kovo 2 d. įvykdė antrąjį Comenius projekto ,,WATER*WISE – enjoy, understand, value“ kontaktinį susitikimą. Penkių mokytojų ir keturių mokinių grupė šį kartą pabuvojo Čekijoje. Didžiąją vizito laiko dalį progimnazijos projekto grupė turėjo galimybę dalyvauti Velke Karlovicuose organizuotoje slidinėjimo programoje ir įgyti praktinių šios sporto šakos įgūdžių. Taigi, į Beskidų kalnus žiūrėjome ne tik iš tolo. Galėjome nuo jų  nusileisti  slidėmis, o  laisvalaikiu savomis kojomis palaipioti.

Vizito metu aplankytos Rožnovo, Luhačovičų, Uščerskij Brodo, Velehrado ir Stražnico miestelių įžymios vietos: J. A. Komenskio ir etnografinis muziejai, mineralinio vandens gydykla,  Velegrad vienuolyno kompleksas ir jo didžiulė bažnyčia, vyno darykla.  Malonius įspūdžius paliko  Uščerskij Brodo  pradinė Navysluni mokykla – šio  projekto partnerė.

Kiekviena diena praleista labai turiningai ir aktyviai – po treniruočių slidinėjimo bazėje  mokiniai ir mokytojai dalyvaudavo  bendrose vakaronėse,  projekto veiklų aptarimuose,  viktorinose, įvairių projekto užduočių pristatymuose. Praktiškai susipažinta su šalies kultūriniu ir kulinariniu paveldu.  Mokiniai turėjo galimybę pagyventi juos priėmusiose šeimose, susipažinti su buitimi, lavinti anglų kalbą betarpiškai bendraujant su kitų šalių bendraamžiais.

Vizito dalyvė aštuntokė Diana džiaugiasi atsiradusia galimybe aplankyti Čekiją: ,,Buvo smagu pamatyti kažką naujo, išbandyti naują sporto šaką – slidinėjimą. Iš pat pradžių atrodė labai baisu, bet vėliau, kai truputį pramokau, buvo smagu“. Smagu, kad Dianai taip pat teko papasakoti kelionės įspūdžius vietinei Čekijos televizijai.

,,Savaitė  Čekijoje buvo nuostabi, už tai reikia dėkoti mokytojoms, rengusioms šį projektą,“ – džiaugiasi Kotryna.

,,Labai patiko gyventi šeimose. Geriau pramokome anglų kalbą, smagu buvo bendrauti,“- sako septintokė Kornelija.

Gabrielė prisimena: ,,Kiekvieną susitikimo dieną vykdavo vakarinės programos. Buvo labai linksma ir įdomu, radome naujų draugų“. Gabrielė tikisi, kad naujieji draugai atvyks gegužę su vizitu į Lietuvą, aplankys progimnaziją ir apsigyvens šeimose.

Kelionės įspūdžiai ir patyrimai   ilgam išliks dalyvių atmintyje. Juos atgaivinsime gegužės mėnesį, priimdami  kitų šalių atstovus jau  ,,Ąžuolo“  progimnazijoje.

Direktorė Irena Tarasevičienė

Comenius projekto susitikimas Lietuvoje

 Gegužės 19 -23 dienomis mokykloje lankėsi svečiai iš Vokietijos, Lenkijos, Čekijos, Ispanijos bei Suomijos mokyklų, kurie dalyvauja 2013–2015 metų Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projekte ,,WATER*WISE – enjoy, understand, value“ (,,Vanduo – mėgaukis, suprask, brangink“ ). Apie tai plačiau skaitykite http://www.naujasisgelupis.lt/?p=12027

 

,,Ąžuolo“ progimnazija tęsia  Comenius projekto veiklas

Prasidėjus naujiems mokslo metams progimnazijos Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projekto vykdymo darbo grupė suplanavo kontaktinį susitikimą Vokietijoje, Rhauderfehn gimnazijoje. Į susitikimą, kuris vyko rugsėjo 22 – 26 dienomis vyko šešių mokinių ir šešių mokytojų grupė. Kelionės metu patirta daug įspūdžių: aplankytas Bremeno senamiestis, Universum mokslo centras, pabuvota laivų statybvietėje Papenburge, sudalyvauta priėmime pas Rhauderfehn Merą.

Mokytojų grupė turėjo galimybę apsilankyti Olandijos Groningeno miestelyje,  Miunsterio senamiestyje, čia esančiame universitete. Šiame universitete  rusų kalbos ir filosofijos paskaitas dėstė būdamas išeivijoje mūsų kraštietis, vienas žymiausių Lietuvos filosofų Antanas Maceina.

Vizito metu Rhauderfehn gimnazija parengė turiningas projekto veiklas mokiniams. Laivu nusikelta į  Baltrum salą, turinčią apie 500 gyventojų, pasigrožėta Šiaurės jūros pakrante. Mokiniams čia buvo paskirta užduotis rinkti kriauklių pavyzdžius ir jas atpažinti pagal išdalintus aprašus. Popietėje buvo suorganizuota 7 kilometrų kelionė – ekspedicija atslūgusios jūros dugnu. Jos metu mokiniai pasitikrino  ištvermę ir išgyveno niekada dar gyvenime nepatirtus pojūčius. Juk reikėjo bristi slidžiu dumblu, kuriame knibždėjo įvairiausių gyvių ar jų liekanų, be to kai kur dumblą dar dengė vanduo iki kelių. Teko ne tik eiti, bet ir bristi stengiantis nepaslysti ir neatsilikti nuo vedlio.

Kitą dieną aplankytas Universum mokslo centras Bremene, kur lankytojams sudarytos visos sąlygos pažinti kosmoso, Žemės, žmonijos raidos paslaptis ir gyvai patyrinėti kasdien mus supančius reiškinius. Universum mokslo centras primena didžiulį  muziejų, kuriame gausu interaktyvių parodų, stendų, terariumų ir su mokslu susijusių žaidimų, jame įrengta daugiau kaip 250 interaktyvių eksponatų, erdvinių instaliacijų ir informacinių priemonių. Žinios centre perteikiamos taip išradingai ir patraukliai, kad paprastas apsilankymas centre tampa linksmu nuotykiu ir neišsenkiamu žinių šaltiniu.

Daug malonių akimirkų patirta lankantis Bremeno senamiestyje. Senamiestyje daug gražių namų, siaurų gatvelių. Pasigrožėta Bremeno rotuše, kuri įtraukta į UNESCO kultūros paveldo fondą. Rotušė pastatyta 1410 metais, ji yra su renesansiniu fasadu, kuriame įkomponuotos gotikinės Karolio Didžiojo, kurfiurstų, pranašų ir išminčių figūros. Gidas pristatė prieš rotušę stovinčią didingą laisvės bei prekeivių teisių globėjo Rolando statulą. Legendoje yra pasakojama, kad Brėmenas bus laisvas ir nepriklausomas tol, kol Rolandas stovės ir sergės miestą. Dėl šios priežasties  antra Rolando statula yra paslėpta rotušės požemiuose, kad skubiai galėtų pakeisti originalą, jei šiam kas nors nutiktų. Rolando statula taip pat yra įtraukta į UNESCO kultūros paveldo fondą. Mokytojai apsilankė Brėmeno katedroje, dar vadinamoje švento Petro katedra. Visa grupė grožėjosi Brėmeno muzikantų statula. Tikriausiai visi puikiai žinome brolių Grimų pasakos personažus. Bronzinė skulptūra Jiems ir skirta. Daugybė turistų kasdien fotografuojasi ir paliečia šią skulptūrą, tikėdamiesi į savo gyvenimą įnešti daugiau sėkmės ir kūrybiškumo. Su džiaugsmu tai darė ir progimnazijos grupės nariai.

Visa kelionė praturtino žiniomis, naujais patyrimais, praplėtė mokinių akiratį. Mokiniai, pagyvenę projekto partnerių Raudefehn gimnazijos mokinių šeimose, turėjo puikią progą artimai susipažinti su tenykšte kultūra, tradicijomis, buitimi, praturtinti bendravimo užsienio kalba įgūdžius, įsigyti naujų draugų.

 

 

Įvyko penktasis Comenius projekto ,,Waterwise – enjoy, understand, value“ (,,Vanduo – mėgaukis, suprask, brangink“) susitikimas

Prienų ,,Ąžuolo“ progimnazijos vykdomo Comenius projekto komanda lapkričio 17 – 21dienomis suplanavo projekto kelionę į Vokietijos Kaselio miesto privačią Freie mokyklą – projekto partnerę. Progimnazijos delegaciją sudarė trys mokytojai ir keturi mokiniai.

          Vizito metu aplankytas Frankfurtas prie Maino – penktasis pagal dydį miestas Vokietijoje. Frankfurtas išsidėstęs Heseno žemėje, abiejose  Maino upės pusėse. Jame yra  Europos centrinio banko būstinė bei antrasis pagal dydį Europos oro uostas, Gėtės universitetas, viena didžiausių pasaulyje Frankfurto mugė. Frankfurto plotas yra 248,31 km². Pietinėje miesto dalyje yra Frankfurto miesto miškas. Tai didžiausias Vokietijoje miškas, esantis mieste. Įdomu tai, kad Frankfurtas laikomas vienu iš trijų Europos sąjungos miestų, turinčių daug dangoraižių. Frankfurte yra 11 dangoraižių aukštesnių nei 150 metrų. Pagal dangoraižių skaičių Frankfurtą aplenkia tik Paryžius, turintis 14 dangoraižių.

Susitikimo rengėjai organizavo ekskursijas po  Kaselį, miestą, kuris su daugiausia tradicijų išlaikiusia ir reikšmingiausia pasaulio paroda „documenta“ tapo šiuolaikinio meno traukos centru. Progimnazijos delegacija aplankė Wilhelmshöhe pilį ir jos parką, o taip pat muziejų, kuriame sukaupta viena didžiausių ir svarbiausių Rembrandto kolekcijų, taip pat garsusis Kaselio Apolonas (Kasseler Apoll). Kaselio mieste karaliauja plačiai žinomas Kaselio simbolis Heraklis.

Antrojo pasaulinio karo metu 1943 metų naktį iš spalio 22 į 23 569 britų bombonešiai vykdė masinį Kaselio miesto bombardavimą, kurio metu buvo sugriauta 90 proc. miesto centro, žuvo apie 10 tūkst. žmonių ir 150 tūkst. liko be pastogės.  Projekto komandų mokytojai apsilankė požeminiuose bunkeriuose, esančiuose po miesto pastatais, kuriuose nuo bombų slėpėsi miesto gyventojai. Dabar miestas atstatytas ir labai sparčiai vystosi.

          Mokiniams rengėjai pateikė užduotį pagal pateiktą miesto planą surasti nurodytus svarbesnius Kaselio miesto statinius, bei vietas. Progimnazijos penktų – šeštų klasių mokinių komandai teko pasinaudojant turimomis užsienio kalbos žiniomis naudotis sutiktų praeivių konsultacijomis, kaip surasti užduotyje nurodytus objektus. Smagu, kad mokiniams tai sekėsi labai gerai ir labai malonu, kad užkalbintieji Kaselio miesto praeiviai buvo išskirtinai malonūs ir nuoširdžiai gelbėjo mokiniams. Tokiu būdu buvo surastas brolių Grimų, pasaulinio garso kalbininkų, šiame mieste praleidusių 30 savo gyvenimo metų, paminklas ir muziejus, taip pat Jonathano Borofsky’o skulptūra ,,Žmogus einantis į dangų“ ( „Man Walking to the Sky“) ir kiti svarbesni Kaselio miesto statiniai.

           Išskirtinį įspūdį paliko privati Freie mokykla. Freie mokykla yra alternatyvi mokykla, įkurta tėvų iniciatyva maždaug prieš 20 metų. Tėvai, inicijuodami  šios mokyklos kūrimą,  rėmėsi naujovišku demokratiniu pedagoginiu požiūriu. Mokykloje mokosi 60 vaikų nuo 6 iki 12 metų. Vaikams sudarytos sąlygos  GYVENTI mokykloje nuo ryto iki vakaro, kur jie turi daug erdvės ir galimybių įvairioms veikloms mokyklos patalpose ir kieme, susijusiomis su mokymosi tikslais arba savo norais ar pageidavimais ir kūrybinėmis idėjomis. Mokyklos bendruomenės nariams – tėvams ir mokytojams svarbu, kad vaikai gyventų sveikoje aplinkoje, kurią jie gerbia ir saugo. Todėl  maistas  yra ruošiamas tris kartus per dieną mokyklos virtuvėje ir yra 100 procentų ekologiškas. Visi vaikai įpareigoti užsiimti veikla darže, jie taip pat tėvelių padedami noriai prižiūri auginamas mokyklos avis.

 Mokykla yra atvira vaikams iš visų socialinių ir etninių sluoksnių. Siekiama įtraukti vaikus su specialiais poreikiais į įvairaus amžiaus grupes. Vizito metu mokykloje mokėsi du tokie  vaikai. Dirba mokykloje 9 mokytojų kolektyvas iš kurių 4 yra vyrai. Į klasę-grupę suplanuotoms veikloms eina dviese – mokytojas ir socialinis pedagogas. Mokykloje nėra skambučių į pamokas-pertraukas. Mokytojai susitaria prieš eidami į pamokas dėl trukmės ir numatomų veiklų. Jų nuomone, svarbiausia yra nusimatyti tikslus ir juos veiklose įgyvendinti iki galo. Pastebėtas išskirtinis dėmesys mokinių nuomonės paisymui, jų išklausymui ir maksimalių galimybių jų veikloms pagal  pasirinkimą sudarymui. Per visą vizito savaitę mokykloje nepastebėta vaikų muštynių, agresijos apraiškų, patyčių ir skundimosi vienas kitu.

              Nors mūsų progimnazija savo apimtimi, tipu, ugdymo organizavimo specifika yra nesulyginama su aplankytąja, tačiau idėjų veiklų tobulinimui, aplinkų gerinimui ir santykių tarp bendruomenės narių plėtrai parsivežėme iš Vokietijoje aplankytos privačios mokyklos tikrai ne vieną.

               Grupės mokiniai kelionėje patyrė daug įspūdžių, patobulino užsienio kalbos žinias, kalbėjimo įgūdžius, susipažino su tenykšte buitimi, tradicijomis ir kultūra.

 

Progimnazijos direktorė  I.Tarasevičienė

Suomijos dienoraštis

„Ąžuolo“ progimnazija dalyvauja Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projekte „Vanduo – mėgaukis, suprask, brangink“. Be Lietuvos projekte dalyvauja dvi mokyklos iš Vokietijos ir po vieną iš Lenkijos, Čekijos, Ispanijos, Suomijos. Šį kartą  mūsų mokyklos delegacija vasario 16-20 dienomis lankėsi Suomijoje. Ką mes žinome apie Suomiją? Suomija – tai saunos, ledo ritulys, Kalėdų senelis. Taip pasakytų kiekvienas.Susitikimai su draugais iš kitų šalių prasidėjo Helsinkio oro uoste, iš kurio visi kartu turėjome važiuoti į Tikkakoski mokyklą. Mūsų visų laukė maždaug 300 km kelias, vedantis į Jyvaskylą, miestą, kuriame gyvena 130 tūkstančių gyventojų.  Pro autobuso langus matėsi lieknos eglės ir berželiai, ežerai, neaukšti ir ilgi namai, baltas sniegas, dengiantis uolėtą reljefą. Kai atvykome, prie mokyklos pasitiko gausus  mokinių ir tėvų būrys. Buvome svetingai sutikti. Mokiniai keletui dienų įgijo naujus namus ir šeimas. Laukė turininga vizito programa.Antradienis prasidėjo poledine žūkle. Suomiai parodė žvejybos įrangą,  akcentavo, kaip saugiai elgtis ant ledo. Mokėmės pragręžti eketę ir pabandėme savo laimę žvejodami. Geriausiai sekėsi šeimininkams. Pasišildę karšta arbata, skubėjome į slidinėjimo varžybas. Čia vėl geriausiai sekėsi suomiams. Ir tai suprantama, nes vos išmokę vaikščioti mažieji Suomijos gyventojai stoja ant slidžių. Į parką, kur vyko slidinėjimo varžybos, susirinko vietos gyventojai, mokyklos mokiniai  ir energingai palaikė visus, ypač tuos, kurie ant slidžių stovėjo pirmą kartą savo gyvenime. Svarbiausia, kad visi įveikė distanciją, todėl nuotaika buvo labai gera.  Po pramogų laukė pietūs mokyklos valgykloje. Visi Suomijos mokiniai yra maitinami nemokamai. Mokiniai patys renkasi ir įsideda tiek maisto, kiek nori. Visi geria pieną. Per tris dienas mokinių lėkštėse nė karto nepastebėjome maisto likučių. Maistą suomiai gerbia. Pasisotinę kibome į sniego skulptūrų statymą. „Ąžuolo“ progimnazijos komanda pastatė Gedimino pilį ir iškėlė Lietuvos trispalvę.Vakare vyko pirmas šalių prisistatymas.  Mūsų progimnazijos mokiniai Auksė, Vakarė, Emilija ir Kristijonas pagrojo dūdelėmis ir su mokytojomis D. Šatiene ir L. Suchorukoviene padainavo lietuvišką dainą „Giedu dainelę“. Kartu buvo demonstruojamos skaidrės  apie Lietuvą.Trečiadienį apžiūrėjome mokyklą. Tikkakoski mokykla nauja, jauki, pastatyta prieš dvylika metų. Vos užėję į mokyklą, mokiniai nusiauna batus ir vaikšto tik su kojinėmis. Prie kiekvienos klasės yra kabyklos, kur paliekami šilti viršutiniai drabužiai ir batai. Klasės nedidelės, todėl mokytojai gali skirti dėmesio kiekvienam vaikui, o pastariesiems yra lengviau susikaupti. Suomijoje vaikai eiti į mokyklą pradeda tais metais, kuriais jiems sueina septyneri. Prieš tai metus laiko jie gali lankyti parengiamąsias pamokas, kurios vyksta darželyje arba mokykloje. Pirmuosius šešerius metus mokykloje suomių moksleiviai negauna pažymių ir nebūna namuose palinkę virš sąsiuvinių ir vadovėlių, kad padarytų namų darbus. Visi vaikai, nepaisant jų žinių lygio, mokosi kartu, todėl skirtumas tarp pačių gabiausių ir pačių silpniausių mokinių nėra didelis. Švietimo sistemos laimėjimais pirmaujanti Suomija laikosi principo, kad moksleivį gyvenimui ir darbui reikia paruošti bet kokia kaina. Suomijos mokyklose nėra jokių kontrolinių darbų, išskyrus baigiamąjį egzaminą paskutiniais mokslo metais. Moksleiviai mokomi paties  mokymosi, o ne išlaikyti testus.   Mokytojams suteikiama visiška laisvė. Jie gali rinktis mokymo metodus, medžiagą, kaip jiems atrodo reikalinga – jokio spaudimo ar tikrinimo. Mokyklose naudojamos įvairios technologijos, jaučiama neformali ir laisva atmosfera. Mokytojai turi pagalbininkus, kurie padeda dirbti su mokiniais, turinčiais elgesio ar mokymosi problemų. Priešingai nei Lietuvoje, Suomijoje pedagogo specialybė yra labai populiari ir vertinama ne mažiau nei gydytojo ar teisininko.Likusi dienotvarkės dalis buvo labai laukiama ir intriguojanti. Tai haskių safaris- kelionė rogėmis, traukiamomis haskių kinkinio. Haskiai sužavėjo visus savo ištvermingumu, taikiu ir linksmu būdu. Kol vieni važinėjosi rogėmis, kiti čiuožinėjo nuo kalniukų ar žaidė kitus žaidimus lauke, pamiršę savo išmaniuosius telefonus ir kompiuterius. Vakare – sauna.Ketvirtadienis prasidėjo bendru suomių ir svečių pasirodymu mokyklos aktų salėje, kuri kartu yra ir sporto salė. Į salę susirinko visi mokyklos mokiniai ir mokytojai. Žmonių susirinko daug, o jautėmės kaip namuose – ramiai, jaukiai. Mokiniai tyliai šnekučiavosi tarpusavyje, o svečių pasirodymus palydėdavo gausiais aplodismentais. Po koncerto ir mokytojai, ir mokiniai lankė pamokas. Muzikos kabinete gausu įvairiausių instrumentų, apie tokius technologijos kabinetus galime tik pasvajoti, o ir kituose kabinetuose naujausios įrangos ir mokymo priemonių tikrai pakanka. Smagu mokytis tokioje mokykloje! Pasibaigus pamokoms, atsisveikinome su svetinga mokykla. Mokiniai išvyko į savo šeimas, mokytojai susipažino su lankytinomis Jyvaskylos miesto vietomis.Trumpas poilsis ir ankstų penktadienio rytą vėl visi kartu išvykstame į Helsinkį. Lėktuvui nusileidus Vilniaus oro uoste, mokiniai stebėjosi, kad visur girdi lietuvių kalbą, nes  per tas dienas įprato bendrauti angliškai. Važiuodami į Prienus noriai dalinosi savo įspūdžiais. Visiems mokiniams patiko žaidimai lauke, saunos, kurias turi kiekviena šeima. O gyvenimas šeimoje, kurioje yra dešimt vaikų, suomiški patiekalai arba moderniška, dar nematyta buitinė technika -  viskas nauja ir įdomu. Nepamirštamas ir suomių ramus būdas ir didžiulis rūpestis mokiniais. Projekto koordinatorė anglų k. mokytoja A. Berezovskaja visada skatina mokinius būti drąsiais, žingeidžiais, savarankiškai.  Visų šalių Comenius projekto koordinatoriai įvertino susitikimą Suomijoje, aptarė būsimas projekto veiklas, numatė gaires paskutinei viešnagei Lenkijoje  Svarbiausias projekto tikslas, kad skirtingų šalių mokiniai geriau pažintų vieni kitus, šalį, kurioje gyvena jų bendraamžiai, jos kultūrą, tradicijas, papročius. Pažindami vieni kitus artimiau mes, net ir būdami skirtingi, rasime dalykų, kurie mus sieja, suartina, kelia dar didesnį susidomėjimą bei skatina mokytis būti tolerantiškiems.

Mokytoja Vida Narvydienė

Viešnagė Lenkijoje

2013–2015 m. m. Prienų „Ąžuolo“ progimnazija dalyvauja Comenius projekte „Water wise – enjoy, understand, value“ („Vanduo – mėgaukis, suprask, brangink“). Progimnazijos mokytojai ir mokiniai aplankė mokyklas partneres Ispanijoje, Vokietijoje, Čekijoje, Suomijoje ir Lenkijoje, susipažino su tų šalių kultūra, atlikto visas projekte numatytas veiklas. Gegužės 11-15 d. Prienų „Ąžuolo“ progimnazijos komanda (mokytojos Adelė Berezovskaja, Danguolė Gribinienė, Dovilė Šatienė, mokiniai Arnas Rasimavičius ir Danielis Matukaitis) svečiavosi Lenkijoje, Zabžo (Zabrze) mokykloje.

Šioje Lenkijos mokykloje vyko Comenius projekto „ Water wise – enjoy, understand, value“ paskutinis septynių Europos mokyklų partnerių susitikimas. Susitikimo metu projekto koordinatoriai apibendrino veiklas, padėkojo vieni kitiems už bendradarbiavimą, šiltus susitikimus kiekvienoje šalyje. Komandos paruošė Vandens atlasą apie visas projekto metu vykusias veiklas. Mūsų progimnazijos komanda buvo atsakinga už puslapius apie veiklas Lietuvoje. Paskutinį vakarą kiekviena komanda pristatė savo puslapius ir surišo knygą.

Vizito metu svečiavomės Zabžo miesto Rotušėje. Buvome nusileidę į 320 m gylį „Guido“ anglies kasyklose. Zabžas – angliakasių miestas.

Vykome į senąją Lenkijos sostinę Krokuvą, lankėmės Vavelio pilyje. Nusileidome į 130 m gylio jau neveikiančias Veličkos druskos kasyklas, kur labai didelį įspūdį paliko skulptūros, išskobtos iš druskos. Giliai po žeme yra ir bažnyčia, kurioje sekmadieniais žmonės susirenka į mišias. Druskos kasyklose buvo suorganizuota vakarienė, nakvynė ir pusryčiai.

Buvome nuvykę į vandens valymo stotį, kuri tiekia geriamąjį vandenį visam Krokuvos miestui. Vaikams labai patiko laboratorijoje.

Aplankėme botanikos sodą ir akvariumą po stogu (Palmiarnia w Gliwicach).

Paskutinę dieną mokiniai praleido su šeimomis, kuriose gyveno susitikimo metu. Danielis buvo apsistojęs Denio šeimoje. Denis praeitą pavasarį buvo atvykęs į susitikimą Lietuvoje ir gyveno Danieliaus namuose. Laisvu metu berniukai buvo vandens parke, žaidė boulingą.

Projekto metu užsimezgė daug naujų draugysčių. Projekto dalyviai pasakoja, kaip susirašinėja su savo naujais draugais. 2a klasės mokiniai susidraugavo su Vokietijos Kasselio mokyklos pradinukais ir mokytoja Bettina.

Kelionėje daug sužinojome, daug pamatėme. Ir moksleiviai, ir mokytojai sutvirtino savo anglų kalbos įgūdžius, susipažino su vietos kultūra, tradicijomis.

Labai gaila, bet vizitai ir veiklos pasibaigė. Dabar liko parašyti galutinę projekto ataskaitą ir ruošti naujus projektus. Tiesa, dabar jau nebe Comenius, o Erasmus+, nes tikrai, patyrus tokių projektų dvasią, norisi ir toliau juose dalyvauti.

  Mokytoja Dovilė Šatienė