Atrodo, neseniai pradėjome Erasmus+ projektą „Matematika judesyje“, o spalio 14 dieną jau pateikėme galutinę ataskaitą. Įgyvendinant projektą, vadovavomės projekto tikslais ir planu. Vienintelis dalykas, kurį turėjome pakeisti, buvo veiklų tvarka ir mobilumai. (dėl COVID apribojimų). Mes atlikome 100 % užduočių. Projekto rezultatai atitinka planą ir puikiai susieti su projekto prioritetais. Visų šalių moksleiviai tobulino savo matematikos kompetencijas įvairiose srityse, jiems patiko mokytis kartu, nes matematika buvo susijusi su kitomis sritimis – fiziniu ugdymu, daile, IKT. Jie išmoko naudoti įdomias manipuliacijas mokymosi procesui palaikyti (pvz. trupmenos, sudėtis, dalyba, daugyba, geometrinis skaičiavimas, vaizduotė geometrijoje). Rezultatai buvo matomi mobilumo susitikimų metu. Dalyvaujantys mokiniai patobulino savo anglų kalbos žinias ir įgijo daug patirties dirbant tarptautinėje komandoje. Daugelis moksleivių iki šiol bendrauja su draugais iš užsienio, daug geriau supranta anglų kalbą ir jie jau yra naujų Erasmus+ projektų nariai. Mokiniai ir mokytojai atrado naujas kultūras, sutiko naujų draugų.
Baigiamasis projekto Erasmus+projekto „Maths in Motion“ susitikimas
Paskutinis Erasmus+projekto „Maths in Motion“ susitikimas vyko Lietuvoje, gegužės 22-26 dienomis. Partnerių komandos iš Čekijos, Portugalijos ir Estijos, atvyko tikrai nemažai-11 mokytojų ir 23 mokiniai. Turėjome laiko pasiruošti. Vaikams apgyvendinti suradome puikias šeimas, kurios rūpinosi svečiais. Stengėsi parodyti mūsų apylinkes, vaišino nacionaliniu maistu, ugdė komunikacinius gebėjimus anglų kalba. Savaitė buvo pilna veiklų ir įspūdžių.
Pirmadienį veiklas pradėjome mokykloje, išklausėme direktorės sveikinimo kalbą, susipažinę su komandomis, turėjome produktyvią popietę rankdarbių edukacijoje, vaikai pristatė paruoštus pristatymus apie Švediją, kuri projekte nesudalyvavo, bet mes nemažai apie ją sužinojome.
Sekančios dienos veiklos buvo taip pat mokykloje. Rytą pradėjome šokiais, bei judriaisiais žaidimais. Vaikai turėjo galimybę įsivertinti savo matematinius gebėjimus, bei IQ indeksą. Atvykę edukatoriai, pristatė priemones, padedančias vystyti aukštesniuosius mąstymo gebėjimus, bei loginį suvokimą. Aplankėme Kauną, Nacionalinį lėlių teatrą, laisvą laiką leidome Laisvės alėjoje bei senamiestyje.
Nauja diena prasidėjo intensyviomis orientacinių varžybų veiklomis. Svečiai su vietinių vaikų pagalba, bandė pažinti Prienus, varžėsi, kuri komanda nugalės. Tada dalyvavo įvairiose sportinėse rungtyse, atliko įvairias matematines užduotis, kūrė eilėraščius, dalinosi savo įspūdžiais apie vykstantį susitikimą.
Paskutinės susitikimo dienos išvyka į Alytų puikiai apibendrino savaitės darbus, patikrino draugystę ir pastabumą. Stebėjome garso ir šviesos edukaciją, galėjome ir patys joje dalyvauti. Kepėme grikinę bobą. Alytaus kraštotyros muziejuje, stebėjome ir klausėmės keliaujančios edukacijos „Grojantys raštai“. Savaitės susitikimą užbaigėme įteikdami sertifikatus ir vaišinomės Erasmus+ draugystės tortu. Svečiai išvyko namo pilni neišdildomų įspūdžių apie mūsų labai gražią ir svetingą Lietuvą.
Susitikimas buvo ne tik apie matematiką, jis praturtino žiniomis, naujais patyrimais, praplėtė mokinių akiratį. Projekto partneriai, pagyvenę progimnazijos mokinių šeimose, turėjo puikią progą artimai susipažinti su mūsų kultūra, tradicijomis, buitimi, praturtinti bendravimo užsienio kalba įgūdžius, įsigyti naujų draugų.
Erasmus+ projekto veiklos Narvos gimnazijoje, Estija
Šių metų spalio 1 – 7 dienomis Prienų „Ąžuolo“ progimnazijos komanda vyko į Narvą, Estijoje ir dalyvavo Erasmus+ KA229 projekto “Maths in Motion” (“Matematika Judesyje”) mokymo ir mokymosi veiklose. Projekto partneriai: Čekijos, Portugalijos, Lietuvos ir Estijos atstovai. Mokiniai apsigyveno šeimose ir turėjo puikią galimybę artimiau susipažinti ir susidraugauti. Susitikimo metu buvo dirbama ties tema „Geometrija judesyje“.
Pirmąją dieną buvome svetingai sutikti Narvos gimnazijoje. Apžiūrėjome mokyklą, klausėmės jaunųjų atlikėjų koncerto, projekto dalyviai žaidė susipažinimo žaidimus. Toliau sekė veiklos tarptautinėse grupėse. Prie jūros, paplūdimio smėlyje mokiniai braižė nurodytas geometrines figūras- paveikslėlius. Mokykloje vyko robotikos pamoka, geografijos viktorina apie projekte dalyvaujančias šalis, judrieji matematiniai žaidimai, futbolas.Buvo organizuotas orientacinis žygis po Narvos miestą. Aplankėme ant upės kranto stovinčią Narvos pilį, pasisėmėme istorijos žinių. Smagios pramogos visų laukė Narvos Noorus akvaparke.
Nors rudeniškas oras nelepino, autobusu nukeliavome ir į Talino senamiestį.Lyjant lietui, pavaikščojome nuostabiomis Talino gatvelėmis, pasigrožėjome miesto Rotuše. Tačiau labiausiai įsimintina kelionės dalis - viešnagė Proto Invention Factory išradimų fabrike.Tai interaktyvus pramogų, mokslo ir virtualios realybės centras. Čia galima skristi oro balionu, atsisėsti už pirmojo pasaulio automobilio vairo, pasivaikščioti vandenyno dugnu, užlipti ant skraidančio dviračio… Taip greit prabėgo laikas tyrinėjant visiškai naują paslaptingą nuotykių pasaulį.
Baigiantis susitikimui, visi susirinkome į šventinę vakarienę, kurioje mokiniai ir mokytojai apsikeitė suvenyrais, dovanėlėmis, o visiems projekto dalyviams buvo įteikti projekto sertifikatai.
Džiugu, kad mokiniai turėjo galimybę prisiliesti prie kitos šalies kultūros, pagilino anglų kalbos žinias, mokėsi tolerancijos, supratimo. Jiems patiko „šiltas ir artimas bendravimas, rytai ir vakarai praleisti kartu su estų vaikais, su kiekvienos dienos nuotykiais ir istorijomis…“
Baigiamasis projekto susitikimas vyks gegužės mėnesį Lietuvoje.
Lina Suchorukovienė
Prienų „Ąžuolo“ progimnazijos Erasmus + projekto komanda mobilumo veiklose Čekijoje
Birželio 5 – 11 dienomis progimnazijos komanda vykdė Erasmus + KA229 projekto „Maths in Motion“ („Matematika judesyje“) tarpvalstybinio mobilumo veiklas Čekijos Česka Ves mokykloje. Mokykla įsikūrusi Jesenik mieste, turinčiame virš 11 tūkstančių gyventojų. Miestas yra nutolęs tik 12 km nuo Lenkijos sienos, todėl skrydžiai buvo pasirinkti į įvairius Lenkijos oro uostus, o ten komandos jau buvo pasitiktos ir atvežtos į Jesenyką. Džiaugiamės, kad mokiniai buvo apgyvendinti šeimose, kaip ir buvo numatyta paraiškoje.
Pirmą dieną buvome šiltai sutikti mokykloje. Dalyvius sveikino savivaldybės meras, tėvų komiteto atstovas, mokyklos direktorius, projekto koordinatorius. Mokytojai buvo paruošę trumpą mokinių koncertą, atliktas Europos Sąjungos himnas, mokiniams buvo įteikti suvenyrai. Po team building ir ice breaking veiklų komandos parodė video arba pateiktis apie savo mokyklas ir šalis, atsakydami į klausimus „Kuo tau patinka mokykla? Kuo ypatinga tavo šalis?“ Mokytojai stebėjo matematikos pamokas, kuriose dirbama taikant Hejny metodą. Mokyklos pristatymo metu sužinojome, kad mokykloje mokosi 375 mokiniai, o mokyklos pastatas talpina 700 mokinių. Įsitikinome, kad erdvės mokykloje yra daug, klasės remontuojamos, jaukios, jose įrengtos išmaniosios lentos. Įdomu tai, kad mokiniai pakeičia avalynę atėję į mokyklą. Mokytojai po klasę vaikšto net basi. Yra didelė valgykla, kurioje gaminamas tradicinis maistas, jį noriai valgo mokyklos darbuotojai ir mokiniai. Turėjome galimybę dalyvauti gausybėje organizuotų įdomių veiklų. Per dailės ir kūrybingumo veiklą mokiniai pirštų galiukais, alkūnėmis ir nosimi piešė plakatą. Per susipažinimo veiklas žaidė judrius matematinius žaidimus. Žaisdami loginius ir matematinius stalo žaidimus, mokiniai išmoko naujų žodžių, pagilino bendravimo įgūdžius ir, žinoma, išmoko naujų žaidimų. Visos organizuotos veiklos buvo susietos su matematika ir judėjimu, dirbama buvo susiskirsčius į tarptautines grupes. Susitikimo dalyviai turėjo galimybę pasivažinėti paspirtuku mokyklos apylinkėse, mokytis šokių, netoliese esančiame ežere plaukioti baidarėmis ir maudytis, atliekant įvairias užduotis. Nuvykus į SPA, dalyviai susiskirstė grupėmis ir ieškojo atsakymų, kaip gauti reikiamą kodą, surasti paslėptus dalykus, atrakinti spynelę ir pasiimti prizus – tai nebuvo labai lengva užduotis, bet pagrindinis motyvas buvo pasidžiaugti darbu drauge, neskubėti – tai ne lenktynės. Veiklos adrenalino parke dalyviams labai patiko, o kelionė Na Pomezi urvuose buvo tikra patirtis ir iššūkis. Orai įnešė pakeitimus programoje, taigi negalėjome eiti į kalnus. Mokiniams buvo suteikta galimybė praleisti popietę baseine, o mokytojai apsilankė Olmouco mieste, kuris yra krašto sostinė. Jame yra UNESCO saugojimo objektai, didingos bažnyčios, paminklai, fontanai ir garsus universitetas. Paragavome saugomo produkto – Olomouco sūrelio.
Atsisveikinimo vakaro metu buvo įteikti sertifikatai, apsikeista suvenyrais ir dovanėlėmis.
Esame dėkingi Čekijos mokyklos bendruomenei už nepamirštamus įspūdžius ir potyrius, už svetingumą ir geranoriškumą.
Džiaugiuosi, kad mūsų progimnazijos mokiniai turėjo galimybę pasinaudoti Erasmus + programos suteikiama galimybe susitikti su bendraamžiais iš kitų Europos Sąjungos mokyklų, praplėsti savo akiratį ir tapti atviresniais, motyvuotais Europos piliečiais.
Projekto koordinatorė Adelė Berezovskaja
Gegužės 1-7 dienomis Portugalijos Fafe Montelongo miesto mokykloje įvyko antrasis Erasmus+KA229 projekto „Maths in Motion“(„Matematika judesyje“) susitikimas. Jame dalyvavo mokytojai ir mokiniai iš Čekijos, Estijos ir Lietuvos. „Ąžuolo“ progimnazijos komandą sudarė projekto koordinatorė A.Berezovskaja, mokytoja S.Pikienė, bibliotekininkė Danguolė Gribinienė ir 8 mokiniai. Labai džiaugiamės, kad galime tęsti paraiškoje numatytas veiklas.
Pirmą dieną lankėmės Gimarainso savivaldybėje, kur pasakojome apie projektą, trumpai pristatėme savo komandas. Miestas yra labai prižiūrimas, saugomas jo autentiškumas. Pasiskirstę komandomis mokiniai susipažino su viduramžių miestu lyg dalyvautų orientacinėse varžybose.
Kitą dieną mus šiltai sutiko mokykloje, pasveikino gražia programa, parodė mokyklą – ji tikrai labai didelė. Vėliau mokiniai pristatė savo šalis, miestus ir mokyklas. Sužinojome daug įdomaus apie savo projekto partnerius.
Portugalijos susitikimo tema – „Matematika ir menai“. Įvairiose veiklose matematika vienaip ar kitaip buvo susieta su muzika, šokiu ar daile. Viena diena buvo skirta matematikai ir logikai. Mokiniai lavino loginį mąstymą atlikdami užduotis, atsisiųstas iš HEX svetainės, naudojo SuperTmatik korteles, žaidė strateginius žaidimus, dalyvavo viktorinose. Žiūrėdami pateiktis ir klausydamiesi pasakojimo, dalyviai sužinojo apie vieną garsiausių XX amžiaus moderniojo meno atstovą – Nyderlandų grafiką, gobelenų ir sienų raštų dizainerį Mauricą Kornelį Ešerį – ir jo izometrijos pagrindus.
Viena diena buvo skirta veikloms Porto mieste. Išklausę mokymus, dalyviai banglentėmis gaudė bangas vandenyne. Paskui, klausydamiesi gido pasakojimo, laivu plaukė po visais septyniais tiltais Douro upe, vaikščiojo po miestą, nepamiršdami atlikti ir matematikos užduočių.
Paskutinį vakarą buvo įteikti sertifikatai, apsikeista suvenyrais ir dovanėlėmis. Šitas susitikimas ypatingas tuo, kad vaikai pagaliau vėl buvo apgyvendinti šeimose. Jiems tai neįkainojama patirtis. Šeimos jais rūpinosi kaip savais vaikais.
Projektinio susitikimo dalyviai dėkojo už suteiktas galimybes pažinti žmones iš skirtingų Europos šalių, susirasti naujų draugų. Pilni įspūdžių sugrįžome namo ir ruošiamės naujam susitikimui dar šiais mokslo metais Čekijos mokykloje.
Geriname matematikos pamokų kokybę dalyvaudami Erasmus+ projektuose
Ar gali matematika būti įdomi mokiniams? Ar galima su ja žaisti? Kaip matematikos pamokas padaryti patrauklesnes mokiniams? Kaip gerinti mokinių susidomėjimą ir mokymosi motyvaciją? Tokius klausimus kelia ir teisingiausių atsakymų į juos ieško Prienų „Ąžuolo“ progimnazijos matematikos mokytojai ir administracija dalyvaudami tarptautiniuose Erasmus+ projektuose.
Prieš metus dalyvaudama Prienų savivaldybės administracijos švietimo ir sporto skyriaus parengtame Erasmus+ KA2 projekte ,,Šiuolaikiški mokymo(si) ir vertinimo metodai – kelias į asmeninę pažangą“ „Ąžuolo“ progimnazija ieškojo galimybių kaip pagerinti mokinių matematikos pasiekimus. Matematikos mokytojai dalyvavo mokymuose Ispanijoje ir Portugalijoje, kurių metu stebėdami pamokas, jas aptardami, diskutuodami apie įvairių metodų tikslingumą ir efektyvumą sėmėsi patirties, atrado naujus mokymo, motyvavimo, pažangos skatinimo būdus. Buvo išbandyti veiksmingi mokymosi kitaip būdai – pamokos kitose erdvėse, kūrybinės netradicinės užduotys, edukaciniai žaidimai. Projekte įgytos žinios ir įvairios patirtys padėjo mokytojams veiksmingiau siekti geresnių matematikos dalyko mokinių mokymosi rezultatų. Tobulėjimo tęstinumą šioje srityje progimnazija užsitikrino laimėdama finansavimą panašios tematikos mokyklų mainų partnerysčių KA229 Erasmus + projekte „Maths in Motion“.
Projekte „Maths in Motion“ dalyvauja keturios mokyklos iš ES šalių – Estijos, Portugalijos, Čekijos ir Lietuvos. Projekte vystomos dvi pagrindinės sritys – matematika ir socialinės-kultūrinės veiklos. Matematikos veiklos projekte yra glaudžiai susietos su kūno kultūra, daile, IT ir plėtoja tokias temas, kaip matematika dailėje, matematiniai žaidimai, logika, geometrija, statistika. Dėl pandeminės situacijos nemažai projekto veiklų jau įvyko per Google Meet platformą.
Vasario 2 – 4 dienomis projekto koordinatorė Čekijos mokykla Zakladni škola Česka Ves, okres Jesenik pakvietė projekto mokytojų komandas į tarptautinį projekto partnerių susitikimą Prahoje. Susitikimo metu aptartos nuotoliniu būdu jau įvykdytos projekto veiklos, suplanuoti tolimesni darbai ir projekto mobilumai. Portugalijos mokyklos komanda su projekto partneriais pasidalijo savo patirtimis gerinant matematikos dėstymo kokybę. Koordinuojanti projektą Čekijos mokykla organizavo paskaitą apie Hejny metodą, populiarų ir plačiai taikomą Čekijos mokyklose. Čekijos matematikos profesorius Milan Hejny rado būdą, kaip matematiką padaryti vaikams prieinamą ir net linksmą. Metodo esmė – mokinių kūrybiškumo palaikymas. Pirmiausia vadovaujamasi sveika logika. Nebereikia mokiniams įsiminti formulių ir procedūrų, tą jie išmoksta vyresnėse klasėse. Vaikai pamažu patys atranda ryšius ir schemas. Hejny metodas leidžia mokiniams pateikti užduotis per jų gyvenimišką aplinką. Sukuriamos galimybės vaikams bendradarbiaujant patiems sugalvoti sprendimus. Kol jie diskutuoja, jų galvose susidaro tam tikros loginės schemos. Tai pašalina baimę, nepasitikėjimą ir paskatina kūrybiškumą. Jana Slezakova – lektorė, matematikos vadovėlių pagal Milan Hejny metodiką bendraautorė, pristatė pagrindines šio metodo idėjas ir praktinio pritaikymo galimybes. Praktinį užsiėmimą – mokomąsias dirbtuves projekto dalyviams apie Heine metodo pritaikymą pravedė mokytoja Anna Kurik Sukniak, profesoriaus Milan Hejny anūkė ir jos kolegė Petra Antlova.
Susitikimo Prahoje metu, klausydamiesi vietinio gido pristatymo, projekto dalyviai aplankė ant kalvos įsikūrusį Hradčanų rajoną, jo pagrindinį akcentą – Prahos pilies kompleksą, grožėjosi nuo jo atsiveriančiais nuostabiais Prahos vaizdais, vitražais garsėjančia gotikine Šv. Vito katedra ir Šv. Jurgio bazilika. Įspūdį paliko puošniais statiniais išsiskiriantis, vakaro šviesomis apšviestas Prahos miestas, istorinis barokinėmis karalių ir šventųjų skulptūromis, vaizduojančiomis Čekijos istoriją, papuoštas Karolio tiltas, astronominis laikrodis su 600 metų senumo ciferblatu ir kiti istoriniai architektūriniai miesto objektai.
Progimnazijos projekto komanda iš kelionės sugrįžo su puikiais įspūdžiais ir viltimi, kad tarptautiniame projekto susitikime įgytos žinios ir patirtys padės plėtoti mokytojų kūrybiškumą organizuojant patrauklesnes ir įdomesnes matematikos pamokas mokiniams.
Lapkričio 6 dieną Nacionalinė mokėjimo agentūra pasveikino gavus programos „Erasmus+“ 2020 m. mokyklų mainų partnerysčių (KA229) projekto „Maths in Motion“ (2020-1-CZ01-KA229-078338_3) (Matematika judesyje) finansavimą ir pasirašė 2020 m. programos „Erasmus+“ bendrojo ugdymo sektoriaus 2 pagrindinio veiksmo mokyklų mainų partnerystės (KA229) dotacijos sutartį.
Projektas tęsis 2 metus. Jame dalyvauja 5 mokyklos iš ES šalių – Švedija, Estija, Portugalija, Lietuva, o projekto koordinatorė yra Čekijos mokykla. Susipažinsime su visų šalių mokymo ir mokymosi metodais, švietimo sistema, gyvenimo būdu, kultūra.
Projekto eigoje mokiniai ir mokytojai nagrinės dvi pagrindines sritis – Matematika, socialinės ir kultūrinės veiklos – bus vystomos nuotoliniu būdu bei susitikimų metu. Matematikos veiklos bus glaudžiai susietos su fiziniu ugdymu, daile, IT . Mokiniai tyrinės tokias matematikos sritis: matematika dailėje, matematiniai žaidimai, logika, geometrija, statistika.
Tikslai:
- tobulinti anglų kalbos žinias realiose situacijose
- susitikti su draugais iš šalių partnerių nuotoliniu būdu arba susitikimų metu
- dirbti komandose ir naudoti įvairius IT įrankius
- sukurti e-knygą
- pasidalinti matematiniais įgūdžiais, palyginti matematikos mokymo metodus
- apjungti anglų, IT, matematikos, dailės, kultūrines ir socialines studijas
- padidinti domėjimąsi matematika
Tikėtini rezultatai:
- eTwinning erdvė bus naudojama bendravimui ir sukurtos medžiagos talpinimui
- mokyklos tinklalapyje bus patalpinta projekto etwinning nuoroda, tam, kad mokyklos bendruomenė matytų/susipažintų su projekto veiklomis
- savo mokyklose taikysime kitų mokyklų gerąją praktiką
- susirasime naujų draugų, sužinosime apie jų šalis ir kultūras.
Lapkričio 18 dieną įvyko partnerių susitikimas google Meet platformoje. Čekijos mokyklos direktorius pasveikino mus ir palinkėjo sėkmės. Mes susipažinome, aptarėme veiklų planą. Artimiausia užduotis yra darbas su projekto logotipu. Tikime, kad projekto veiklos vyks sėkmingai. Mokyklos bendruomenė jau informuota ir projekto komanda suburta.
Lagaholmsskolan – Švedijos mokykla
Agrupamento de Escolas de Montelongo – Portugalijos mokykla
Narva Soldino Gümnaasium - Estijos mokykla
Zakladni skola Ceska Ves, okres Jesenik - Čekijos mokykla