Erasmus+ projektai

 Baigiamasis projekto susitikimas

                      Vadovaujantis Švietimo mainų paramos fondo  direktoriaus 2019-10-01 d. įsakymu Nr. VE-177 „Dėl 2019 m. programos „Erasmus+“ 2 pagrindinio veiksmo bendrojo ugdymo sektoriaus mokyklų mainų partnerystės (KA229) projektų finansavimo“ mūsų institucijai buvo skirta dotacija įgyvendinti mokyklų mainų partnerystės projektą “Europe – Our Home” („Europa – mūsų namai“) Dėl COVID19 pandemijos projektas buvo pratęstas vieniems metams, projekto koordinatoriai turėjo keletą  susitikimų nuotoliniu būdu, nes tikėjimas, kad galėsime baigti projektą, visada buvo.    Šių metų gegužės 23 – 27  dienomis Prienų „Ąžuolo“ progimnazijoje įvyko projekto baigiamasis susitikimas. Džiaugiamės, kad susitikime dalyvavo visų partnerių mokyklų –Italijos, Čekijos, Lenkijos ir Ispanijos -mokiniai ir mokytojai. Dalyviams buvo parodyta mokykla, juos pasveikino direktorė, svečiai pasiklausė kanklių muzikos, dainų ir pasigrožėjo tautiniais drabužiais apsirengusių mokinių atliekamais šokiais. Savivaldybėje projekto dalyvius šiltai sutiko meras A. Vaicekauskas. Jis trumpai papasakojo apie planus ir vykstančius pakyčius mokyklose, atliktus darbus gražinant vietoves. Visi pažiūrėjome naują video apie rajoną. Svečiams buvo įteikti suvenyrai. Susitikimo metu buvo galima padirbėti su projekto tematika susijusiais aspektais. Dailės kabinete (mokyt. D.Dragūnienė) vyko keramikos ir vėlimo dirbtuvės. Dirbdami tarptautinėse grupėse, moksleiviai ir mokytojai lipdė namus, paskui juos gražino. Pasitelkę kūrybiškumą ir vaizduotę iš skirtingų spalvų pluošto vėlė dirbinius. Programoje buvo skirtas laikas projekto leporrelo knygos gaminimui (armonikinio stiliaus albumas, kur nuotraukos klijuojamos lipdukais ar klijais). Visos šalys buvo parinkusios po kelias įsimintiniausias nuotraukas iš susitikimų. Knyga gavosi įspūdinga, kiekviena mokykla dabar turės ją projektui prisiminti. Kauno valstybiniame lėlių teatre susitikimo svečiai ir mūsų mokinių komanda dalyvavo edukacijoje „Kaip kuriamos lėlės“ ir žiūrėjo spektaklį „Jokūbo dienoraštis“. Alytaus kraštotyros muziejuje visi dalyvavo interaktyviose edukacinėse  programose. Šalia pasidalijimo gerąja pedagogine praktika, komandos turėjo galimybę šiek tiek sužinoti apie šalies gastronomiją, paminklus ir kultūrą. Trakai, pasakojimas apie karaimus ir jų tradicinius kibinus, ir ekskursija su gidu Vilniaus senamiestyje ilgam išliks atmintyje. Buvo įteikti sertifikatai, apsikeista dovanėlėmis ir suvenyrais. Mokytojos A. Liutkienės auklėtiniai smagiai pašokdino visus vakaronės dalyvius. Visus dalyvius direktorė pavaišino Erasmus tortu.

                      Susidraugavome ir buvo labai gaila išsiskirti. Tikime, kad  mokytojų iš penkių Europos šalių paruoštas projektas padėjo atrasti vertybes, įgūdžius ir mus skiriančius dalykus, kurie mus vienytų.

Vizitas Alatri mieste, Italijoje

           Balandžio 4 – 8 dienomis progimnazijos Erasmus+KA229 projekto “Europe – Our Home” („Europa-Mūsų Namai“) komanda lankėsi partnerių mokykloje Alatri mieste. Italijoje situacija dėl COVID 19 pandemijos dar labai sudėtinga, todėl mokyklos bendruomenė mus šiltai pasitiko mokyklos kieme. Po direktorės, tėvų komiteto pirmininko ir mero pasveikinimo svečiams, dalyviai buvo įtraukti į itališkų spalvų mokymąsi. Bandė išmokti dažniausiai naudojamus daiktavardžius, tokius, kaip meilė, taika, garbė ir pan. Vaikai, keisdamiesi komandomis, spalvino ir klijavo Europos žemėlapį. Suskirstyti tarptautinėmis komandomis žaidė žaidimą su kauliuku ir atsakinėjo klausimus, susijusius su Europos žemynu bei jo žymiais žmonėmis. Pralaimėjusių nebuvo.

        Antradienio veiklos lauke taip pat įtraukė mokinius į bendravimą, kito įsiklausymą ir atidumą. Mokykloje, kurioje lankėmės yra praktikuojama terapija su šunimis. Vaikai turintys skaitymo, disleksijos ir panašių problemų mokosi su šunų pagalba. Dirbdami jie turi galimybę juos liesti, koncentruoti dėmesį į gyvūną ir atliekamą darbą. Mes turėjome progą pasidžiaugti šunų atliekamomis komandomis ir dresūros rezultatais. Šunys mokykloje yra lygiaverčiai darbuotojai. Mokiniai taip pat dar dirbo trijose grupėse apsikeisdami  veiklomis. Kol vieni žaidė lobių paieškų žaidimą, naudodamiesi QR kodais ir atsakinėdami į įvairius klausimus, kiti susėdę rateliu skaitė pasaką, tapė didžiulį „Erasmus “ plakatą, naudodamiesi trafaretais, purškiamais dažais bei savo vaizduote.

          Veiklos mokykloje įtraukė vaikus į bendravimą ir komunikavimą anglų kalba. Savaitės pabaigoje buvo atsisveikinimo vakarėlis, buvo įteikti sertifikatai, vaikai apsikeitė adresais.

          Tai buvo labai svarbi savaitė, pilna kultūrinės, pažintinės veiklos, dalijimosi akimirkomis ir žiniomis ir kiekvienas dalyvis įgijo patirties, kurią kaups savo širdyje ateičiai.

Įspūdžiai iš Ispanijoje vykusio projekto „Europe – Our Home“

             Sausio 15-22 dienomis Prienų„Ąžuolo” progimnazijos komanda (mokiniai ir mokytojai) vykdė Erasmus+KA229 projekto „Europe – Our Home” („Europa – mūsų namai“) tarptautines mokymo ir mokymosi veiklas C.R.A.Sierra de Alcaraz mokykloje Ispanijoje. Projekto tikslai yra kuo daugiau pažinti Europos šalių, jų kultūrą, praplėsti akiratį, gilinti bendravimo ir kalbėjimo anglų kalba įgūdžius, visa tai buvo įtraukta į susitikimo programą. Atvykus mus pasitiko projekto koordinatorius Sergio. Jis palydėjo į savivaldybei priklausančius svečių namus, kur buvo apgyvendinti visi projekto dalyviai. Mokykla „CRA Sierra de Alcaraz“ turi 5 skyrius gretimuose kaimuose. Klasės yra jungtinės. Mokyklos yra pilnai finansuojamos ir išlaikomos valstybės. Mokyklą pradeda lankyti nuo 3 metų ir tuo pačiu metu pradedama mokytis anglų kalbos, kuriai skiriamos 3 savaitinės pamokos. Aplankėme visus mokyklos skyrius ir susipažinome su mokytojais ir mokiniais. Šiltas mokinių ir mokytojų bendravimas paliko gerą įspūdį.

       Sekančią dieną veiklos vyko Albacete mieste, kuris yra Albacete provincijos centras. Kartu su gidu aplankėme Stebėjimo bokštą, kuriame yra biblioteka ir laboratorijos, tikrinančios geriamo vandens kokybę. Castilla-La Mancha  Botanikos sode mes sužinojome, kad čia auga labai daug augalų, kuriems gresia išnykimas. Apžiūrėjome miesto centrą. Apsilankėme slėptuvėje, esančioje po pastatu pačiame miesto centre, klausėme gido pasakojimo apie oro antskrydžius, kurie vyko Pilietinio karo metais. Nuvykus į gamyklą, gidas papasakojo apie alyvuogių auginimą ir stebėjome, kaip spaudžiamas ekologiškas alyvuogių aliejus. Aplankėme įspūdingą Virgen de Cortes vienuolyną, kuriam jau 800 metų. Nuvykus į aukštai kalnuose esantį Vianos kaimelį, aplankėme žymesnes vietas, viena iš jų buvo arena, kurioje vyksta korida. Vakare mes vaikščiojome po Alkarasą, klausėmės gido pasakojimų ir žavėjomės architektūra ir paminklais. Po to, jau visai sutemus, lipome dar aukščiau į kalnus ir teleskopo pagalba stebėjome dangaus kūnus. Apžiūrėję eksponatus Riopar bronzos muziejuje, vykome į aplinkosauginį centrą. Centro darbuotoja parodė ten esančius gyvūnus, maitino ir pasakojo apie juos. Po to grožėjomės vienu gražiausių Ispanijos krioklių,  vadinamu Mundo upės gimimas. Mokykloje vaikams vyko bendri užsiėmimai, jų metu jie sportavo, žaidė žaidimus, piešė plakatus ir dalinosi savo įspūdžiais.

       Paskutinę dieną veiklos vyko gamtoje, mokyklos „La Atalaya“ fermoje. Ten projekto dalyviai išbandė savo gebėjimus laipiojimo siena, šaudymu iš lanko, ekstremalių laipiojimų medžiuose. Bandė išeiti iš pabėgimo kambario. Čia jie gilino ne tik anglų kalbą, bet ir loginį mąstymą bei darbą komandoje.

Projekto užduotys atliktos, o kitos tarptautinės mokymosi ir mokymo veiklos turėtų vykti Italijoje.

Anglų kalbos mokytoja Sonata Pikienė

7 a klasės mokinių įspūdžiai iš Ispanijos

       Prieš pat išvykstant į Ispaniją labai nervinausi, galvojau kaip ten viskas bus, kaip gyvensim, kokie žmonės. Pirmą naktį ten nuvykus nieko per daug nepamatėme, tai spėjom tik įsikurti. Pirmą dieną atsikėlus pro langą pamatėm nuostabų vaizdą ir visą to miestelio Alcazaro grožį, bet išėjus pasivaikščioti buvo keistoka, nes miestelis buvo tylus, niekur nebuvo žmonių. Vėliau susibendravom su Ispanijos mokyklos projekto koordinatoriumi Sergio, kuris buvo labai linksmas ir šilčiausiai mus priėmė. Tai man labai patiko. Tiek, kiek teko kalbėti ir bendrauti, supratau, kad dauguma ispanų yra tikrai malonūs. Pirmos dienos ėjo lėtai, nes viskas buvo nauja ir negalėjome mėgautis viskuo. Tiesiog bandėme suprasti tą faktą, kad esame Ispanijoje ir bandėme įsikurti. Vėliau, kai apsipratome ir susipažinome su vaikais iš kitų šalių, viskas pradėjo labiau patikti ir laikas ėjo greičiau. Nors mūsų partnerių Ispanijoje mokykloje nėra  vyresnių vaikų, bet ir jaunesni vaikai buvo mieli, tik gal buvo sunkoka susišnekėti, bet svarbu, kad visi bandėme. Aplankėme daug gražių vietų, net nežinojau, kad Ispanija gali būti tokia įdomi. Kaip sakiau, man labai patiko visi žmonės ten, jie labai malonūs ir šilti, tik buvo keista, kad jie neskubėdami tiek daug valgo. Kur tik valgydavome, patiekalus nešė vieną po kito, bent paragavome daug Ispaniškų patiekalų! Paskutinę dieną verkėme, nes dar nenorėjome išvykti, ten buvo tikrai smagu, kad ir pavargę grįždavome, bet buvome pilni įspūdžių! Tikrai mėgavausi ten praleistu laiku, mielai dar kartą pakartočiau tokią kelionę su Erasmus+ programa! Niekuo nesiskundžiu, viskas labai patiko!!!

Akvilė

   Aš dalyvauju projekto „Europe – Our Home“ veiklose ir džiaugiuosi, kad vėl galima vykti pas savo partnerius. Šį kartą vykome į Ispanijos mokyklą. Atvykstant labai džiaugiausi, kad teko skristi lėktuvu ir patirti tokį džiugų momentą, kurį tikrai manau, daug kas nori pajusti. Važiuojant i Alcaraz, dar negalėjau patikėti tuo, kad aš esu Ispanijoje ir kad čia gyvensiu tikrai ilgoką laiką, per kurį patirsiu daug smagių akimirkų. Atvykome į viešbutį jau vėlai, tai tik norėjosi eiti miegoti. Kelios pirmos dienos buvo vėsokos miegoti, bet paskui viskas susitvarkė ir buvo super.  Atsikeliant rytais vaizdai pro miegamojo langą tiesiog akino ir stebino. Kiekvieną dieną Alcaraz ar kiti kaimeliai vis kažkuo nustebindavo. Visi kraštovaizdžiai, kalnai, kriokliai ar architektūra tiesiog buvo WOW!!! Patyriau, kad Ispanijos gyventojai yra labai malonūs ir draugiški visada pasisveikins, padėkos ar netgi kažkuo padės. Veiklos irgi buvo įdomios, jos tikrai įtraukdavo visų šalių vaikus į dalyvavimą ir užduotis. Esu labai laimingas, kad turiu galimybę dalyvauti tokiuose projektuose ir patirti tiek daug.

Dovydas

Vizitas Lenkijoje

 

                      Prienų „Ąžuolo“ progimnazija tęsia Erasmus+KA229 projekto „Europa­- Our Home” („Europa – mūsų namai”) įgyvendinimą. Dėl Covid-19 pandemijos keitėsi projekto veiklų tvarkaraštis. Praėjusių metų kovo mėnesį mobilumas į Lenkijos mokyklą neįvyko. Kai kurios veiklos buvo įvykdytos virtualiai. Rugsėjo 20-24 dienomis turėjome galimybę dalyvauti mokymo ir mokymosi veiklose Lenkijos mokykloje Gdanske. Į tarptautinį susitikimą vyko projekto koordinatorė  Adelė Berezovskaja, mokytoja Sonata Pikienė ir 7a klasės mokiniai Simonas Brinevičius, Rokas Kamarauskas, Rapolas Mitkevičius ir Dovydas Pacukonis.

                      Pirmą dieną mus pasitiko projekto koordinatoriai su komanda, parodė mokyklą, klases, renovuotą baseiną. Popamokinių veiklų klubo mokytojai pravedė eilę žaidimų, kurie vystė bendravimo įgūdžius ir padėjo mokiniams susipažinti. Po to autobusu vykome į Helo pusiasalyje esantį ruonių veisimo ir stebėjimo centrą „Fokarium“ (Fok–ruonis), dalyvavome ruonių maitinimo šou, išklausėme paskaitą ir  žiūrėjome video apie Baltijos jūrą ir joje gyvenančius žinduolius. Kartu su mokyklos komanda mes nuvykome į Kašubų kaime esančią sporto stovyklą. Moksleiviai žaidė įvairius žaidimus, tokiu būdu gerindami sinergetinį bendradarbiavimą tarp įvairių šalių ir kultūrų, dalyvavo dirbtuvėse, aktyviai bendravo – vystė kalbėjimo ir sveikos gyvensenos įgūdžius. Mokyklos moksleivių komanda pristatė savo pateiktis apie miestą, regiono istoriją. Visi kartu kūrė-piešė 5m ilgio projekto plakatą. Po to vykome į Malborko/Marienburgo pilį, kur klausydamiesi audiogido pasakojimų pamatėme dalelę jos didingumo. Vakare, susiskirstę į tarptautines grupes, žaidėme žaidimą, atrasdami žymias/lankytinas miesto vietas (City game). Traukiniu nuvykome į Gdynią. Gdynios akvariume dalyvavome dirbtuvėse „Baltijos jūros gyvūnai“. Po to traukiniu pasiekėme Sopotą. Pasivaikščiojome Monte Casino gatve ir ilgiausiu Europoje mediniu tiltu į jūrą, domėjomės, kaip mus supanti aplinka įtakoja žmonių gyvenimą. Mokykloje plaukiojome baseine, klausėmės lenkų legendų, žiūrėjome video apie Lenkijos istoriją. Moksleiviai, norėdami daugiau sužinoti apie Lenkiją, susiskirstė į tarptautines grupes, naudodamiesi Kahoot programa, kūrė įvairias viktorinas. Paskui žiūrėjome moksleivių gimnastų pasirodymą, mokėmės regiono dainos ir šokio „Krakoviakas“.

                      Paskutinę Erasmus+ „Europe-Our Home” vizito dieną kartu su partneriais aptarėme vizitų tvarkaraštį ir veiklų įgyvendinimo planą. Dalyviams buvo įteikti sertifikatai ir atminimo dovanėlės, buvo pasikeista suvenyrais. Pilni įspūdžių grįžome namo. Džiugu, kad Erasmus+KA229 projektai suteikia galimybę mokiniams ir mokytojams aplankyti skirtingas Europos šalis, susipažinti su skirtingomis mokymo sistemomis, moksleiviams suteikia galimybę bendrauti su bendraamžiais ir gerinti kalbėjimo įgūdžius. Turime atlikti daug veiklų, o sekantis susitikimas vyks Ispanijos mokykloje.

Prienų „Ąžuolo” progimnazija dalyvauja naujame Erasmus+ projekte

Vadovaujantis Švietimo mainų paramos fondo  direktoriaus 2019-10-01 d. įsakymu Nr. VE-177 „Dėl 2019 m. programos „Erasmus+“ 2 pagrindinio veiksmo bendrojo ugdymo sektoriaus mokyklų mainų partnerystės (KA229) projektų finansavimo“ Prienų „Ąžuolo” progimnazijai  skirta dotacija įgyvendinti mokyklų mainų partnerystės projektą “Europe – Our Home” (Europa – mūsų namai”).

Gruodžio pirmąją savaitę Čekijoje įvyko šio projekto pirmasis kontaktinis susitikimas. Susitikimą organizavo projektą koordinuojanti Čekijos Kravare miestelio pagrindinė mokykla. Progimnazijai atstovaujanti komanda, susidedanti iš keturių mokinių, progimnazijos direktorės ir dviejų lydinčiųjų projekto darbo grupės narių, buvo svetingai priimta. Taip  kaip ir kitų projekte dalyvaujančių mokyklų iš Italijos, Ispanijos ir Lenkijos delegacijos. Produktyviai dirbta kiekvieną susitikimo dieną: aptarti projekto tikslai, sukonkretintos ir suplanuotos veiklos jiems įgyvendinti. Numatytos konkrečios datos būsimiems susitikimams kitose šalyse, pasidalinti projekto darbai ir atsakomybės. Mokiniai  turėjo galimybę pristatyti savo mokyklas,  dirbo grupėmis, kurdami daugiakalbį žodyną ir jį iliustruodami piešinais, gamino darbelius Kalėdinei mugei. Susitikime mokiniai daug sužinojo apie tradicinį čekų veikėją – šv.Mikalojų.

Džiugu, kad mūsų projekto darbo grupės mokytojų komanda galėjo pasidalinti su kitų šalių mokytojais gerąja darbo patirtimi organizuojant Etwinning projektus. Dirbdami visi kartu projekto komandų mokytojai mokėsi naudotis  Hot Potatoes internetine programėle.

Koordinuojanti mokykla organizavo turiningas keliones į Čekijos miestus – Opavą, vadinamą baltuoju Silezijos perlu,  ir Ostravą – Moravijos ir Silezijos regiono sostinę.  Opavoje teko įkopti į 60 m. aukščio savivaldybės pastato bokštą ir iš jo pasigrožėti miesto vaizdais.

Ostravoje  įspūdį paliko aplankytas Landek parkas -  didžiausias Čekijoje angliakasybos muziejus, įkurtas buvusioje anglies kasykloje. Šiame muziejuje mokiniai turėjo galimybę išbandyti gelbėtojų imituojamą trasą ir pajusti, kaip sunku šliaužti, rasti kelią, orentuotis gelbėtojams po žeme.

Projekto koordinatorė           Adelė Berezovskaja

Projektas skirtas vaikams 10 iki 14 metų ir daugiausia vyks anglų kalbos pamokose. Pagrindinis projekto tikslas yra motyvuoti vaikus kalbėti, pagerinti anglų kalbos vartojimą ir pašalinti kliūtis kalbant angliškai. Vaikai iš visų penkių Europos šalių dalyvaus bendroje projekto veikloje savo mokyklose įprastose pamokose, taip pat partnerių vizitų metu. Visas projekto veiklas rasite šiuo adresu:

http://www.europe-our-home.eu/zskravare.htm

untitled